خدمه پرواز بیشتر به سرطان مبتلا می‌شوند
کد خبر: ۱۱۳۳۶۹
تاریخ انتشار: 2018 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خدمه پرواز نسبت به افراد عادی بیشتر به برخی از سرطان ها مبتلا می‌شوند.

محققان مدت‌هاست که می‌دانند خطر ابتلا به سرطان سینه و ملانوم در خدمه پرواز نسبت به عموم مردم بیشتر است.

اکنون محققان دانشگاه هاروارد آمریکا در این مطالعه جدید که در مجله Environmental Health منتشر شد، متوجه شدند که خدمه پرواز علاوه بر سرطان‌های سینه و ملانوم بیشتر به سرطان پوست غیرملانوم، سرطان رحم، سرطان دستگاه گوارش، سرطان دهانه رحم و تیروئید مبتلا می‌شوند.

محققان در این مطالعه بیش از پنج هزار خدمه پرواز را موردمطالعه قراردادند و متوجه شدند که خطر ابتلای به سرطان سینه در این افراد بیش از 50 درصد است و خطر ابتلای این افراد به سرطان‌های معده به بیش از 74 درصد افزایش می‌یابد.

این مطالعه دلایل افزایش خطر ابتلا به این سرطان‌ها را در خدمه هواپیما نمی‌تواند ثابت کند اما محققان قرار گرفتن در معرض اشعه یونیزان (اشعه X و گاما) موجود در قسمت بالایی اتمسفر را به همراه اختلال در خواب و چرخه‌های غذا از عوامل تأثیرگذار در این افزایش عنوان کردند.

بر اساس نتایج این مطالعه خطر ابتلای خدمه پرواز به سرطان سینه 3.4 درصد، سرطان گردن رحم یک درصد، سرطان دستگاه گوارش 0.47 درصد و سرطان تیروئید 0.67 درصد است اما خطر ابتلا به این سرطان‌ها در عموم مردم به ترتیب 2.3 درصد، 0.70 درصد، 0.27 درصد و 056 درصد است.

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم به ازای هر پنج سالی که فرد به‌عنوان مهماندار هواپیما مشغول به کار است افزایش می‌یابد.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار