«حجاج» سوغات سفر خود را از ایران تهیه کنند
کد خبر: ۱۱۳۰۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مضرات بازارگردی در سفر حج و لزوم حمایت از تولیدات داخلی تأکید کرد که زائران سفر حج حتی الامکان سوغات سفر خود را از ایران تهیه کنند.

آیت‌الله سید علی حسینی عاملی اظهار کرد: یکی از دعا‌های اصلی ما در ماه مبارک رمضان این دعا بود که «اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام فی عامی هذا و فی کل عام» یعنی این که خدایا سفر حج را هر سال نصیب ما بگردان، ولی فعلا برای غالب مردم این مسأله امکان ندارد.

وی افزود: فعلا شرایط به گونه‌ای است که افراد زیادی برای تشرف به بیت‌الله الحرام و زیارت حرم مطهر نبوی و قبور ائمه بقیع منتظر هستند، آن‌ها عاشقانه برای این سفر آماده می‌شوند، بنابراین این که برخی بگویند نباید به حج برویم حرف درستی نیست و مخالفت با دین است.

آیت‌الله حسینی آملی با اشاره به ثروت هنگفت کشور عربستان با توجه به منابع عظیم نفتی موجود در این کشور خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند این پول یعنی هزینه سفر حج کمک به عربستان برای کشتار مردم یمن است، در حالی که این مسأله درست نیست و اصلا پول حج برای آن‌ها مبلغی به حساب نمی‌آید.

وی اضافه کرد: اگر این دولت بخواهد جنایتی بر علیه کشور دیگری انجام بدهد کار خود را می‌کند و اصلا به پولی که از وزارت حج این کشور به دست می‌آید نیازی ندارد به علاوه اینکه تمام هزینه حجی که از زائران دریافت می‌شود به صورت یک جا به دولت سعودی داده نمی‌شود و بخش عمده‌ای از آن مربوط به اجاره هتل‌ها، تغذیه و حمل و نقل هوایی و زمینی زائران است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات ملی در قضیه حج تأکید کرد: بهترین راهی که حجاج می‌توانند در این سفر از کشور اسلامی خودمان دفاع کنند این است که با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب از خرید سوغاتی‌های بیجا در این سفر خودداری و خرید سوغاتی را به ایران و کشور اسلامی خودمان موکول کنند تا هم از تولید داخلی حمایت شود و هم اینکه کمکی به بازار‌های سعودی که در واقع اجناس کشور‌های دیگر است نکرده باشند.

وی یادآور شد: بنده خودم به خاطر دارم در آخرین سفری که به سرزمین وحی مشرف شدم غیر از خرید یک ظرف کوچک و یک کلیو خرما برای مصرف روزانه‌ای که داشتم، کوچکترین کالایی از این کشور خریداری نکردم در حالی که سوغاتی‌های زیادی برای فرزندان و نوه‌های خودم از ایران تهیه کردم و به آن‌ها هدیه دادم، چون می‌دانستم بازار گردی اصلا کار درستی نیست و حیف است که زائر وقت خود بیرون از حرم تلف کند.

آیت‌الله حسینی آملی با بیان اینکه بازارگردی با جنبه عبادی حج در تضاد است، خاطرنشان کرد: بنده به همه زائران بیت الله‌الحرام توصیه می‌کنم که با توجه به سعه مالی که دارند تنها خرید‌های ضروری خود را در عربستان انجام دهند و خرید سوغاتی‌های خود را از کشور خودمان داشته باشند چراکه با این کار هم به جنبه عبادی حج توجه داشته اند و هم کمک بزرگی به تولید‌کنندگان داخلی کرده‌اند.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
این دیگه اسمش سوغات نیست که !!! . امان از چشم و هم چشمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
1
اصلا" نلاید به حجاج ارزی تعلق بگیرد چون تمام هزینه هاشون با کاروانه. در این شرایط که کمبود ارز داریم چه دلیل منطقی وجود دارد مقدار زیادی ارز دولتی به شمار زیاد حجاج تعلق بگیرد؟ وقتی قرار باشه حجاج با ارز آزاد اونجا خریدکنند خودبخود از سوغاتی آوردن خودداری خواهندکرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار