خبرنگار پیشکسوت جنگ درگذشت
کد خبر: ۱۱۳۰۳۳
تاریخ انتشار: 2018 June 23    -    ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

اسدالله مشایخی، عضو انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس و داور جایزه ایثار و رسانه در پی تصادف از دنیا رفت.

خبرنگار پیشکسوت جنگ درگذشت

زنده یاد «مشایخی» متولد چهارم مرداد سال ۱۳۳۶ در اراک بود و روز گذشته (جمعه، اول تیرماه) به دلیل تصادف در جاده شهریار جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

مراسم تشییع پیکر اسدالله مشایخی ساعت ۱۰:۳۰ امروز (شنبه، دوم تیرماه) ۷ از نارمک، جانبازان شرقی، خبابان مدائن، میدان ۱۸، کوچه قهرمانپور برگزار شد.

همچنین مجلس ختم مرحوم حاج اسدالله مشایخی روز دوشنبه (چهارم تیر ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۷.۳۰ مسجد باشگاه پیام وزارت ارتباطات خیابات شریعتی بالاتر از چهارراه شهید قدوسی برگزاز خواهد شد.

**پیام تسلیت انجمن پیشکسوتان مطبوعات

در همین زمینه انجمن پیشکسوتان مطبوعات پیام تسلیتی صادر کرد که به شرح زیر است:

«روزنامه‌نگار شریف، دیرینه یادگار اهالی مطبوعات، خبرنگار و گزارشگر خوش‌ذوق و بی‌ادعای روزنامه‌ی کیهان در روزگاران خبر و نظر، اسدالله مشایخی روز گذشته در حادثه‌ای جانخراش جان به جان آفرین تسلیم‌کرد.

انجمن پیشکسوتان مطبوعات با تأسف بسیار درگذشت این خبرنگار، گزارشگر و روزنامه‌نگار قدیمی را به خانواده او و جامعه مطبوعات تسلیت می‌گوید.

اسدالله مشایخی متولد چهارم مرداد ۱۳۳۶ در اراک بود. وقتی می‌پرسیدی که چه شد روزنامه‌نویس شدی می‌گفت: در مدرسه انشایمان خوب بود فکر کردیم روزنامه‌نگار شویم.

مشایخی سال ۱۳۶۳ در بحبوحه جنگ تحمیلی به کیهان آمد از همان روز‌های نخست به دلیل تواضع و فروتنی ذاتی‌اش در دل برو بچه‌های قدیمی تحریریه کیهان‌جای گرفت. مدتی بعد برای تهیه خبر‌های جنگ به جبهه رفت. گزارش‌هایش از جبهه‌ها هنوز جزو گزارش‌های ماندگار در آرشیو روزنامه کیهان‌است. اسد مشایخی در نشریات مختلف کار کرد. سردبیر چندین‌نشریه بود. داوری چندین جشنواره خبری و عکاسی را عهده‌دار شد. اما همچنان بی‌ادعا و متواضع به زندگی ادامه داد تا اینکه روزگذشته در جاده شهریار در تصادف اتومبیل تنهایمان گذاشت و رفت. روحش آرام. یادش ماندگار.»

**پیام تسلیت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

به گزارش فارس، محمد سلطانی‌فر نیز در پیامی درگذشت «اسدالله مشایخی» از روزنامه‌نگاران پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

در پیام معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت روزنامه‌نگار پیشکسوت زنده‌یاد اسدالله مشایخی را که سال‌های زیادی از عمر خود را در عرصه فرهنگ و رسانه خدمت کرده بود، به خانواده محترم ایشان، دوستان و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان ایشان، صبر و اجر مسالت دارم.»

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار