مینی رایانه‌ای کوچک‌تر از دانه برنج +عکس
کد خبر: ۱۱۳۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

آنچه می‌بینید مینی رایانه‌ای است در ابعاد 0.3 میلی‌متر، کنار دانه برنج که ممکن است عنوان کوچک‌ترین رایانه جهان را به خود اختصاص دهد.

میکرودیوایس ساخته‌شده توسط دانشگاه میشیگان و آی بی ام معلوم نیست بتواند عنوان یک رایانه را در خود جای دهد، چراکه به گفته سازنده آن، پروفسور «دیوید بلاو» استاد مهندسی برق و کامپیوتر ، با خاموش شدن، برنامه نوشته‌شده روی خود را از دست می‌دهد.

مینی رایانه 1 در 1 میلی‌متری در کنفرانس Think 2018 رونمایی شد اما پیش از آن، عنوان کوچک‌ترین رایانه به «Michigan Micro mote» در ابعاد 2 در 2 در 4 میلی‌متر اختصاص داشته که روی آن برنامه‌نویسی شده و حتی در صورت خاموش شدن نیز دیتای خود را حفظ می‌کند.

مشکل مینی رایانه 1 میلی‌متری این است که به دلیل ریزبودن قادر به نصب آنتن رادیویی روی آن نیستند و از طریق نور دیتا روی آن منتقل می‌شود.

این دستگاه مجهز به سنسوری است که حرارت را از طریق پالس الکترونیکی به وقفه زمانی تبدیل کرده و کار محاسباتی را این‌گونه انجام می‌دهد. محققان امیدوارند نمونه پیشرفته آنچه ساخته‌اند را در انکولوژی و ارزیابی درمان سرطان استفاده کنند، چراکه تومورها داغ‌تر از دمای طبیعی عمل می‌کنند.

«گری لوکر» پرفسور رادیولوژی می‌گوید: سنسور مذکور کوچک و زیست سازگار بوده و می‌توانیم آن را در سلول‌های سرطانی موش بکار بگیریم و از طریق آن تغییرات دمای درون تومور را بررسی کرده و در مقابل بافت طبیعی از آن استفاده کرده و درنهایت ارزیابی کنیم که معالجه موفق بوده است یا خیر؟

مینی رایانه‌ای کوچک‌تر از دانه برنج +عکس

مینی رایانه‌ای کوچک‌تر از دانه برنج

مینی رایانه Michigan Micro Mote در ابعاد 2 در 2 در 4 میلی‌متر / عکس زیر

مینی رایانه‌ای کوچک‌تر از دانه برنج +عکس

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
قطعاً آمریکا به خاطر قدرت الکترونیکیش هست که توانسته کل دنیا رو مجبور به پذیرش قوانین تجاریش بکنه چون علمی که در تولید ادوات الکترونیکی داره دهه ها از اروپا و باقی جهان پیشتر هست و از علوم نظامی تا فضایی و صنعت و خودرو تا گوشی های موبایل و مخابرات و لوازم خانه، همگی وابسته به ادوات الکترونیکی آمریکاست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار