قیمت مزدا۳، ۴۰میلیون تومان ارزان شد
کد خبر: ۱۱۲۹۳۸
تاریخ انتشار: 2018 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در چند روز اخیر خبر داد.

سعید موتمنی اظهار کرد: بازار خودرو از التهاب گذشته فاصله گرفته است و شاهد کاهش قیمت خودرو‌های مونتاژی و همچنین خودرو‌های پر تیراژ هستیم.

وی با بیان این که افزایش عرضه از سوی خودروسازان از دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار است، خاطر نشان کرد: در این شرایط واسطه‌هایی که به امید افزایش قیمت‌ها خودرو‌ها را انبار کرده بودند به هراس افتاده و از ترس کاهش قیمت، این محصولات را در بازار عرضه کرده‌اند که خود تاثیر مثبتی بر نزولی شدن قیمت‌ها داشته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران، ادامه داد: خوشبختانه خودروسازان در طرح‌های جدید فروش خود محصولات را به صورت پلاک شده و بدون امکان انتقال مالکیت و صلح عرضه می‌کنند که همین عامل باعث کوتاه شدن دست واسطه‌ها از این خودرو‌ها شده است.

وی افزود: در گذشته شاهد بودیم که خودرو‌ها به صورت کارتکس و بدون پلاک عرضه می‌شدند و واسطه‌ها خودرو‌ها را خریداری و به امید افزایش قیمت‌ها انبار می‌کردند که هم اکنون این امکان از بین رفته است.

وی با بیان این که در صورت ادامه عرضه مناسب از سوی خودروسازان همچنان شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود، تصریح کرد: بازار خودرو آرام شده است و التهاب هفته‌های اخیر در حال از بین رفتن است؛ ضمن این که پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نیز شاهد کاهش هر چه بیشتر قیمت‌ها باشیم.

موتمنی در ادامه صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در خودرو‌های مونتاژی، قیمت مزدا۳ از ۲۳۰ میلیون تومان به ۱۹۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۸ از ۲۲۵ میلیون تومان به ۱۷۶ میلیون تومان و سراتو از ۱۶۶ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران، بیان کرد: قیمت ساندرو استپ‌وی اتوماتیک نیز از ۹۴ میلیون تومان به ۸۴ میلیون تومان، ساندرو معمولی اتوماتیک از ۸۳ میلیون به ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V. ۸ از ۵۰ میلیون تومان به ۴۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ۵ از ۵۱ میلیون تومان به ۴۸ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، در چند هفته اخیر بازار خودرو با افزایش لجام گسیخته و شدید قیمت‌ها روبرو شده بود؛ به صورتی که کارشناسان هشدار می‌دادند قیمت‌ها در این بازار حبابی شده است. کارشناسان به مصرف کنندگان توصیه می‌کردند فعلا از خرید خودرو خودداری کنند تا حباب بازار از بین رفته و قیمت‌ها کاهش یابد.

 

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار