گُل؛ دومین مخدر پُرمصرف در بین کرمانشاهیان
کد خبر: ۱۱۲۸۶۲
تاریخ انتشار: 2018 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

امید قادری امروز در نشست خبری مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، ادارات کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی در بحث پیشگیری و درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر نقش بسزایی را در کشور ایفا می‌کند و تنها دستگاهی است که در تمام کمیته‌ها فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این شورا از سال گذشته با حمایت‌های استاندار با هماهنگی و همدلی در بحث پیشگیری برنامه‌ای منسجم بین دستگاه‌ها ایجاد کرده است، افزود:‌ بر اساس آمارهای شیوع شناسی در بحث اعتیاد خوشبختانه استان کرمانشاه از استان‌های پرخطر و پرمصرف خارج شده و در رنج مصرف متوسط قرار گرفته است و این اثر بخشی اقدامات کمیته را نشان می‌دهد.

قادری یادآور شد: پس از تریاک پرمصرف‌ترین ماده مخدری که در استان مصرف می‌شود ماده خطرناکی به نام" گل" و مشتقات آن است که ۱۲ درصد مصرف کننده دارد و برخی با این اشتباه که اعتیادآور نیست در دام آن گرفتار می‌شوند در حالی که اعتیاد بسیار خطرناکی دارد و از نظر روانی نیز آثار مخربی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: در راستای مقابله با این آسیب اجتماعی در پادگان‌های نظامی و دانشگاه‌ها برای نخستین بار آموزش‌های پیشگیرانه را برگزار کردیم و همچنین برنامه‌های محله‌محور را نیز در راس برنامه‌ها قرار دادیم.

وی با تصریح اینکه بهزیستی در بحث درمان‌های جایگزین و متادون‌تراپی فعالیت چشمگیری دارد که به این منظور ۱۹ مرکز اقامتی دارای مجوز داریم، این تعداد را برای جمعیت استان ناکافی دانست و گفت: لازم است این تعداد کمپ به ۳۰ مورد برسد چرا که به تعداد هر ۷۰ هزار نفر جمعیت باید یک کمپ وجود داشته باشد.

قادری از برخورد با کمپ‌های غیر مجاز سخن گفت و بیان داشت: این کمپ‌ها با همکاری دستگاه‌های قضایی شناسایی و با آنها برخورد می‌شود و از مردم نیز می‌خواهیم کمپ‌هایی را انتخاب کنند که از بهزیستی مجوز داشته باشند.

این مسئول کمپ ماده ۱۶ را محلی برای نگهداری معتادان متجاهر دانست و گفت: در حال حاضر ظرفیت این کمپ در کرمانشاه ۱۵۰ نفر است که جوابگو نیست، اما با اعتباری که استاندار برای توسعه این کمپ اختصاص داد تا ۲ ماه آینده نسبت به توسعه این مکان اقدام خواهد شد و در آن صورت ظرفیت نگهداری ۴۰۰ نفر را خواهد داشت.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۳ سرپناه شبانه در کرمانشاه و یک سرپناه در اسلام آبادغرب داریم و قرار است به زودی نسبت به ساخت سرپناه در شهرستان سنقر و کنگاور نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.

قادری در ادامه از پرداخت ۳۲۰ فقره وام خوداشتغالی با کارمزد ۴ درصدی به معتادان بهبود یافته در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در این خصوص هیچ کمبودی نداریم و تنها مشکلی که داریم نداشتن ضامن برای این افراد است.

قادری گفت: با توجه به اینکه کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را بکار گیری کنند تسهیلات ۲۵ میلیونی دریافت می کنند اما متاسفانه کارفرمایان از بکارگیری این افراد امتناع می کنند

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار