مرگ مردم یک شهر بر اثر خفگی +عکس
کد خبر: ۱۱۲۶۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

 بمباران درسدن حمله‌ای به شهر درسدن، مرکز ایالت زاکسن آلمان بود که در واپسین ماه‌های جنگ جهانی دوم در جبهه اروپا به وقوع پیوست. در چهار یورش بین ۱۳ تا ۱۵ فوریه ۱۹۴۵، ۷۲۲ بمب افکن نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و ۵۲۷ بمب افکن نیروهای هوایی ایالات متحده بیش از ۳٫۹۰۰ تن بمب انفجاری قوی و بمب‌های آتش‌زا (بمب‌های بشکه‌ای و فسفری) را بر این شهر فرو ریختند.

طوفان آتش ناشی از آن پانزده مایل مربع (۳۹ کیلومتر مربع) از مرکز شهر را نابود کرد. در مورد میزان تلفات این بمباران آمارهای مختلفی از ۲۰ هزار نفر تا ۵۰۰ هزار نفر اعلام می‌شود. بمباران‌ها حداقل ۱۲ هزار خانه را ویران کرد و هزاران نفر از کسانی که در پناه گاه‌ها بودند هم کشته شدند.

نکته مهم این بود که هزاران نفر از قربانیان نه بر اثر ترکش بمب‌ها، که بر اثر خفگی مردند. آن چنان روی درسدن بمب ریخته می‌شد که بمب‌ها اکسیژن شهر را مصرف کرده بودند و در همان چند دقیقه‌ای که طول کشید تا باد اکسیژن تازه بیاورد، همه خفه شدند.

البته این اولین شهری نبود که به این شیوه بمباران شد بلکه قبل از آن شهرهای دیگر از جمله هامبورگ و چندین شهر دیگر به این گونه مورد بمباران قرار گرفتند. در این بمباران هدف این بود که با بمب‌های فسفری شهر را به آتش بکشند و مردم را زنده زنده بسوزانند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
الان هم به درسدن سر بزنید... ببینید چطوری از هیچی که با خاک یکسان شده، یه شهر مدرن ساختن....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
جنایات بشریت قابل شمارش نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار