داستان مادری که در سال 1948 میلادی بچه هایش را فروخت
کد خبر: ۱۱۲۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
ماجرای جالب یک عکس تاریخی؛
دهه ی چهل قرن بیستم اوضاع معیشتی آمریکایی ها به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم خوب و مناسب نبود و با وجود اینکه ایالات متحده ی آمریکا پس از پایان جنگ شاهد یک جهش اقتصادی بود، اما نتایج این جهش اقتصادی بر زندگی همه ی آمریکایی ها انعکاس نیافت...

داستان مادر آمریکایی که در سال 1948 میلادی بچه هایش را فروختاختصاصی «تابناک با تو»؛ در دهه ی چهل قرن بیستم اوضاع معیشتی آمریکایی ها به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم خوب و مناسب نبود و با وجود اینکه ایالات متحده ی آمریکا پس از پایان جنگ شاهد یک جهش اقتصادی بود، اما نتایج این جهش اقتصادی بر زندگی همه ی آمریکایی ها انعکاس نیافت و وضعیت نامساعد اقتصادی همچنان برای بسیاری از آنها باقی ماند.

داستان مادر آمریکایی که در سال 1948 میلادی بچه هایش را فروخت

یکی از کسانی که از چنین وضعیتی رنج می برد فردی به نام «رای چالیفو» راننده ی کامیون بود که از کار اخراج شد. او نمی توانست برای چهار فرزند و همسرش غذا تهیه کند و اجاره ی خانه را بپردازد به همین دلیل خانواده ی او در هر لحظه در انتظار فروپاشی و آوارگی بودند، بنابراین رای و لوسیل تصمیم گرفتند تا چهار فرزندشان را بفروشند.

در پنجم آگوست سال 1948 میلادی یک روزنامه ی محلی عکسی از خانم لوسیل که چهار کودک را برای فروش روی پله ی خانه اش در شیکاگو گذاشته بود منتشر کرد. مادر از خجالت چهره اش را از عکاس پوشانده بود.

در این عکس لانا ۶ ساله، رایان پنج ساله، میلتون ۴ ساله و خواهر کوچکتر سوایلین به چشم می خوردند. در کنار آنها یک تابلو نصب شده است: «چهار کودک برای فروش».

داستان مادر آمریکایی که در سال 1948 میلادی بچه هایش را فروخت

در طول دو سال لوسیل توانست چهار کودک به علاوه ی کودک پنجم «دیوید» را که در زمان گرفتن عکس در شکم مادرش بود بفروشد.

رایان و میلتون: رایان و میلتون به یک کشاورز به نام «جوزن زویتمان» به دو دلار فروخته شدند. کشاورز و همسرش دو کودک را به زمین کشاورزی بردند و آن دو را مجبور به کارهای سخت روزانه و طولانی کردند و آنها را شبها در اصطبل می بستند. میلتون می گوید: در اصطبل از چاقوی ذرت برای دور کردن موش ها از خودمان استفاده می کردیم و پدر جدیدم به من برده می گفت. روزی از او پرسیدم که چرا اینقدر بی رحم هستی و او در جواب گفت: اگر بترسی کارها را انجام خواهی داد!

داستان مادر آمریکایی که در سال 1948 میلادی بچه هایش را فروخت

 خانواده زویتمان

میلتون: پس از گذشت چند سال میلتون که دیگر به سن جوانی رسیده بود با یک پلیس درگیر شد و سر او را به درخت کوبید. قاضی او را خطری برای جامعه دانست و او را در انتخاب مجازاتش بین رفتن به تیمارستان و یا تأدیب خانه آزاد گذاشت. میلتون که داستان های ترسناکی از تأدیب خانه ها شنیده بود تیمارستان را انتخاب کرد. پزشکان حملات عصبی و  خشم او را دلیلی بر شیزوفرنی می دانستند. او در سال 1967 پس از طی مراحل درمان از تیمارستان بیرون آمد.

رایان: وضعیت رایان بهتر از برادرش نبود، او وقتی ۱۷ سال داشت ربوده شد و مورد تجاوز قرار گرفت. او که بر اثر تجاوز باردار شده بود به مرکز نگهداری زنان باردار نیازمند حمایت رفت و پس از به دنیا آوردن فرزندش، سرپرستی او را به یک خانواده سپرد. پس از این ماجرا رایان مزرعه را برای همیشه ترک کرد.

داستان مادر آمریکایی که در سال 1948 میلادی بچه هایش را فروخت

رایان و تنها چیزی که از کودکی برایش باقی مانده است

دیوید: اما دیوید فرزند کوچک که در زمان عکس گرفتن هنوز به دنیا نیامده بود در دو سالگی به یک خانواده ی ثروتمند و با اخلاق سپرده شد. دیوید گاهی با اسب و یا دوچرخه به دیدن رایان و میلتون که در مزرعه کار می کردند می رفت. دیوید در شانزده سالگی خانواده ی ثروتمندش را ترک کرد و به ارتش آمریکا پیوست و بیست سال بعد در سن ۳۶ سالگی آنجا را ترک کرد و از آن زمان به بعد در واشنگتن به عنوان راننده ی تاکسی کار کرد.

خانم لوسیل: او پس از فروختن پنج فرزندش از آقای رای جدا شد و بار دیگر ازدواج کرد و این بار چهار فرزند به دنیا آورد اما از آنها نگهداری کرد.

داستان مادر آمریکایی که در سال 1948 میلادی بچه هایش را فروخت

 سوایلین و رایان

سوایلین: سوایلین از سوی خانواده ی جانسون به فرزند خواندگی پذیرفته شد. در سال 2013 او توانست با کمک فضای مجازی با خواهرش رایان ملاقات کند. سوایلین که از بیماری ریه رنج می برد در همان سال از دنیا رفت. سوایلین در مصاحبه ای قبل از مرگ در حالیکه قادر به حرف زدن نبود درباره ی احساسش نسبت به مادر خود نوشت: این زن باید در جهنم بسوزد.

لانا: اما خواهر بزرگتر لانا که او هم به یک خانواده فروخته شده بود در سال 1998 میلادی بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت.

داستان مادر آمریکایی که در سال 1948 میلادی بچه هایش را فروخت

عکسی به جای مانده از دیدار رایان و خواهرش؛ او اندکی پیش از مرگ سوایلین ناخن های او را لاک زد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
2
2
سال ۱۹۴۶ اینقدر امریکا بی قانون بوده بتونن بچه بفروشند و در رونامه اگهی کنند تازه داستان زندگی کزت وار و الیورتوییستی این بچه ها رو میان میگید عجب
این اگهی تبلیغاتی برای رسیدگی به امور نیازمندان در دوران جنگ چاپ شد همچین داستانی نداشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار