فروش فیلم‌های «ژوراسیک» از ۴ میلیارد دلار گذشت
کد خبر: ۱۱۲۵۲۹
تاریخ انتشار: 2018 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که دنباله‌ای بر فیلم «دنیای ژوراسیک» و پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم علمی-تخیلی است با آغاز اکران خود در سینماهای چین ۱۱۲ میلیون فروخت تا مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۳۷۰ میلیون دلار برساند و در مجموع فروش پنج قسمت از مجموعه فیلم‌های «ژوراسیک» را از مرز چهار میلیارد دلار فراتر ببرد.

فروش فیلم‌های «ژوراسیک» از ۴ میلیارد دلار گذشت

این فیلم به کارگردانی «خوان آنتونیو بایونا» به زودی در گیشه آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و استرالیا نیز اکران خود را آغاز می‌کند.

اولین قسمت از این مجموعه فیلم با عنوان «پارک ژوراسیک» در سال ۱۹۹۳ به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» به سینما آمد و به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت. «اسپیلبرگ» در سال ۱۹۹۷ فیلم «پارک ژوراسیک: دنیای گمشده» را ساخت که درنهایت به فروش جهانی ۶۱۸ میلیون دلار دست یافت. «پارک ژوراسیک ۳» ساخته «جو جانسون» در سال ۲۰۰۱ به سینما آمد و فروش ۳۶۸ میلیون دلار را رقم زد اما در سال ۲۰۱۵ «دنیای ژوراسیک» به کارگردانی «کالین ترورو» به فروش جهانی چشمگیر ۱.۶۷ میلیارد دلار رسید و پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه نام گرفت.

«دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» جدیدترین فیلم از این مجموعه که تاکنون در ۵۱ بازار خارجی اکران شده از هفته آینده اکران خود را در سینماهای آمریکای شمالی آغاز می‌کند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار