کاهش کیفیت هوا و گردوخاک در شرق و غرب کشور
کد خبر: ۱۱۲۴۵۵
تاریخ انتشار: 2018 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

بر اساس آخرین نقشه‌ها و داده‌های پیش‌یابی هواشناسی بعدازظهر روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی در حاشیه دریای خزر دمای هوا ۲ تا ۴ درجه خنک می‌شود و در مناطق شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شرق مازندران، ارتفاعات شمال سمنان، ارتفاعات شرق تهران و مناطقی از گلستان و خراسان شمالی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل با گردوخاک همراه است.

در سه روز آینده خصوصاً روز دوشنبه در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق این استان‌ها دور از انتظار نیست.

در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی، خلیج فارس مواج بوده و ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر برآورد می‌شود؛ در این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناور‌های سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۴ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۵ خرداد ماه امسال ۱۶۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۷.۵ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۴ درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۶ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و هشتم سال زراعی متعلق به امیرآباد در استان مازندران به میزان ۳۸.۲ میلی‌متر بوده است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار