اگر در روسیه هستید، مراقب این موارد باشید
کد خبر: ۱۱۲۳۹۳
تاریخ انتشار: 2018 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

برای تماشای جام جهانی به روسیه سفر کردید اما خبر های ضد و نقیضی که به گوشتان می رسد نگرانتان کرده است؟ سعی کردیم در این مقاله شرایط کشور روسیه را از نگاه یک مسافر بررسی کنیم.

 

مردم روسیه انگلیسی صحبت نمی کنند

بله. زبان انگلیسی در روسیه حتی نسبت به کشورهای شرق اروپا هم رواج کمتری دارد. اما لازم است بدانید افرادی مانند مسئول فروش بلیط مترو، کارمند هتل و رستوران به احتمال زیاد توانایی دست و پا شکسته انگلیسی صحبت کردن را خواهند داشت. گالری ها، موزه ها، باغ وحش و ... تمام اطلاعات مورد نیاز شما را به زبان انگلیسی ارائه خواهند داد.

توجه داشته باشید حتی آن دسته از مردم روسیه که هیچ زبانی جز روسی نمی دانند هم معنی کلماتی مثل نوشیدنی، هتل و اتوبوس را خواهند فهمید چرا که همه آن ها اندکی زبان انگلیسی در مدرسه خوانده اند. روس ها خون گرمند و بسیار مشتاق ارتباط برقرار کردن با افراد غریبه هستند ودر این راه از تمام اطلاعات زبانیشان استفاده می کنند، اگر موفقیتی حاصل نشود سراغ زبان بدن می روند و تلاش می کنند با تکان دادن دست ها و بدن منظورشان را برسانند.

با وجود تمام این حرف ها نصب نرم افزار مترجم گوگل فکر خوبی به نظر می رسد و شاید بد نباشد الفبای سیریلیک ( الفبای زبان روسی ) را هم مروری کرده باشید. زبان مردم روسیه هم ( مانند بسیاری دیگر زبان ها ) کلمات زیادی را از زبان انگلیسی قرض گرفته است که تا حد زیادی تلفظی شبیه به کلمه اصلی دارند. به محض اینکه صدا و نحوه خواندن بعضی حروف را یاد بگیرید ( C = شبیه به اس انگلیسی ، П= شبیه به پی ، У= شبیه به یو ،
Л = شبیه به ال و ...) دیگر تشخیص علامت توقف ( СТОП ) و یا پیدا کردن تابلو سرویس بهداشتی ( ТУАЛЕТ ) کار سختی نخواهد بود.

 

راننده تاکسی های بی مروت

این هشدار را جدی بگیرید. به عنوان یک خارجی، راننده تاکسی در روسیه تمام تلاشش را خواهد کرد که چند برابر کرایه واقعی شما را تیغ بزند. پس لازم است چند اصل را به یاد داشته باشید. در فرودگاه حتما سوار تاکسی های مخصوص فرودگاه با مشخصه ( Taxi/Такси ) شوید. بهتر است در خیابان تاکسی نگیرید و به هیچ وجه سوار ماشین های شخصی که قصد مسافرکشی دارند نشوید.

بهتر است از نرم افزار هایی مانند اوبر، گت ویا یاندکس تاکسی استفاده کنید. بعضی راننده تاکسی ها برای پس ندادن باقی مانده پول شما تظاهر می کنند که پول خرد ندارند. در چنین شرایطی یک مسافر روس احتمالا اصرار خواهد کرد که راننده نزدیک یک فروشگاه توقف کند تا اسکناس درشتش را خرد کند اما شما که زبان روسی نمی دانید چه می کنید؟ همیشه مقداری پول خرد به همراه داشته باشید ( 100 روبل یا کمتر ( حدود 7000 تومان) ) و به یاد داشته باشید در روسیه نیازی به انعام دادن به راننده تاکسی نیست .

 

نداشتن خواب راحت به خاطر قیمت های سرسام آور هتل ها

به خاطر بازی های جام جهانی، بعضی هتل ها و مسافر خانه ها در شهرهای بزرگ از شلوغی استفاده کرده و قیمت اتاق ها را به شدت افزایش می دهند و یا بیش از ظرفیت اقدام به پذیرش مسافر می کنند. اگر نگران این موضوع هستید که هتل شما اقدام به پذیرفتن بیش از ظرفیت مسافر نموده، راه حل مناسب اینست که در چند هتل مختلف اتاق رزرو کنید. در این صورت اگر یک هتل برای شما جا نداشت حتما انتخاب دیگری خواهید داشت. بهتر است هتل محل اقامتتان را از بین هتل هایی انتخاب کنید که سایت فدراسیون جهانی فوتبال منتشر می کند ( و امیدوار باشید این هتل ها دچار افزایش بها نشده باشند ).

راه حل دیگر برای مشکل گرانی هتل ها در شهر های بزرگ، گرفتن اتاق در شهر های اطراف است. البته باید فاصله 1-2 ساعته با قطار و یا ماشین شخصی را تحمل کنید اما هزینه اقامتتان به میزان زیادی تغییر خواهد کرد. برای مثال هزینه هر شب اقامت در شهر آرزاما در فاصله 2 ساعته تا شهر سارانسک برای 2 نفر حدود 1000 تا 2000 روبل خواهد بود ( بین 17 تا 34.5 دلار). یعنی هزینه اقامت برای 2 نفر به ازای هر شب 70.000 تا 140.000 تومان خواهد بود.

 

آیا در امان خواهم بود؟

برقراری امنیت احتمالا اصلی ترین مسئولیت کشور میزبان جام جهانیست و روسیه هم از هیچ تلاشی برای حفظ امنیت چشم پوشی نخواهد کرد. حتی در هنگام برگزاری مسابقات دوستانه در مسکو هم صف نیرو های امنیتی از نزدیک ترین ایستگاه مترو تا ورودی ورزشگاه تماشاگران را همراهی می کنند. به طور کلی مناطق توریستی از بالاترین درجه امنیت برخوردارند. با این همه همچنان احتمال اینکه به پست یک جیب بر بخورید و یا برخورد با تماشاگران افراطی تیم رقیب وجود دارد.

تنها به شما بستگی دارد. پیشنهاد ما: نسبت به نتایج بازی ها طوری واکنش نشان ندهید که باعث برانگیختن و تحریک تماشاگران تیم مقابل شود. همیشه هشیار باشید و با اشخاص مشکوک هم صحبت نشوید. در هنگام پیاده روی از مرکز شهر دور نشوید و بهتر است از قبل اطلاع حاصل کرده باشید که روس ها صحبت در باره چه موضوعاتی را نا خوشایند می دانند.

 

روس ها کمونیستند و فقط با هم حزبی هایشان کنار می آیند

روسیه و مردمش چند وقتیست که دست از کمونیست بودن برداشته اند. باور بکنید یا نه، مردم روسیه کم کم به قهوه نوشیدن در استارباکس، تماشای ویدئو در یوتیوب، مسافرت به کشورهای دیگر و گپ زدن با مردم نقاط دیگر زمین عادت می کنند. پس حتی اگر با فردی برخورد کردید که حروف CCCP (USSR) روی تی شرتش خودنمایی می کرد هم نگرانی به دلتان راه ندهید . پوشیدن چنین لباسی به معنی تعلق به حزب کمونیست نیست و حتی شما هم می توانید چنین تی شرتی به تن کنید بدون اینکه مشکلی پیش بیاید.

 

وضعیت رانندگی دیوانه وار

احتمالا ویدئوهایی که از وضعیت رانندگی در روسیه تماشا کرده اید باعث شده فکر کنید تمام راننده ها در روسیه مشکل سلامت روانی دارند و یا با قصد خودکشی رانندگی می کنند. یوتیوب پر است از ویدئوهایی ازراننده های روسی که مانند بازی های رایانه ای رانندگی می کنند. اما وضعیت در واقعیت به این بدی هم نیست. تعداد زیاد این ویدئو ها هم به این دلیل است که روس ها علاقه دارند همه چیز را رکورد کنند.

انتخاب های دیگری که در زمینه رفت و آمد دارید می توان به اشتراکی ماشین گرفتن و یا پیدا کردن همسفردر بیپ کار(BeepCar) ویا بلابلاکار ( BlaBlaCar )اشاره کرد ( البته نیاز است اندکی روسی بدانید چرا که نسخه انگلیسی این نرم افزارها موجود نمی باشد).

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار