با لبخندهایتان هورمون استرس دوستانتان را کنترل کنید!
کد خبر: ۱۱۲۳۸۰
تاریخ انتشار: 2018 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
محققان دانشگاه «ویسکانسین مدیسون» پژوهش علمی جدیدی را انجام داده و به تأثیر لبخند در فرآیند ارتباط برقرار کردن با دیگران پرداخته اند. این تحقیقات نشان می دهد که لبخند زدن بر دیگران تأثیراتی فراتر از تصور ما دارد

با لبخندهایتان هورمون استرس دوستانتان را کنترل کنید!

با لبخندهایتان هورمون استرس دوستانتان را کنترل کنید!اختصاصی «تابناک با تو»؛ محققان دانشگاه «ویسکانسین مدیسون» پژوهش علمی جدیدی را انجام داده و به تأثیر لبخند در فرآیند ارتباط برقرار کردن با دیگران پرداخته اند. این تحقیقات نشان می دهد که لبخند زدن بر دیگران تأثیراتی فراتر از تصور ما دارد و نوع لبخندی که فرد آن به کار می برد می تواند واکنش های مختلف روانی را در مخاطب داشته و هورمون های استرس او را تحت کنترل درآورد. پژوهشگران می گویند براساس هدف لبخندها به سه دسته تقسیم می شوند:

لبخند پاداش مانند لبخند به کودک پس از انجام کار درست به مثابه ی پاداش و تحسین، لبخند حمایت و همراهی  و لبخند سلطه و قدرت که اغلب رؤسا آن را در مواجه با کارمندان خود به کار می برند.

این تحقیقات که بر روی جامعه ی آماری نود نفره انجام شد نشان داد که میزان هورمون استرس (کورتیزول) بسته به نوع لبخند در افراد کم و زیاد می شود.

با لبخندهایتان هورمون استرس دوستانتان را کنترل کنید!

وقتی به مشارکت کنندگان در تحقیق لبخندهایی از سر قدرت زده می شد میزان هورمون استرس در آنها بالا می رفت و حتی تا سه دقیقه بعد از لبخند هم در آنها باقی می ماند. اما لبخندهای تحسین و یا حمایت هورمون استرس را کاهش می داد و آن را به تعادل می رساند.

آنها می گویند شما می توانید با لبخندهایتان؛ لبخندهای آگاهانه یا ناآگاهانه به طور مستقیم بر روح و روان اطرافیان خود تأثیر بگذارید ومیزان  هورمون استرس را که از غدد فوق کلیوی ترشح می شود را تحت کنترل خود درآورید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار