خبر‌ها از زنده‌بودن سرباز ربوده‌شده ایرانی در مرز میرجاوه
کد خبر: ۱۱۲۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

امروز پس از حدود یک سال و دو ماه انتشار اخبار ضدونقیض از وضعیت سعید براتی، گروهک تروریستی جیش‌الظلم در فضای مجازی با انتشار کلیپ و تصاویری از این سرباز ربوده‌شده، از زنده و سالم بودن وی خبر داد. همچنین علاوه بر این کلیپ، تصاویر دیگری نیز از این سربازوظیفه اهل استان خراسان شمالی منتشرشده و در بیانیه گروهک تروریستی جیش‌الظلم، وضعیت سعید براتی سالم اعلام‌شده است.

خبر‌ها از زنده‌بودن سرباز ربوده‌شده ایرانی در مرز میرجاوه

پیش‌تر آقای شهریار حیدری، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفته بود که «براساس اخباری که در دست داریم، سعید براتی زنده است و ان‌شاءلله وی را به کشور بازمی‌گردانیم. البته این موضوع بستگی به رفتار آن گروه تروریستی نیز دارد که با سرنوشت چنین افرادی، چطور رفتار می‌کنند.

 

حوالی غروب چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، خبر ناگواری فضای سیاسی و اجتماعی کشور را تحت تأثیر گذاشت؛ خبر از نقطه صفر مرزی می‌آمد و حکایت از حادثه‌ای تروریستی داشت. آنطور که در اخبار و بر مبنای اطلاعات صادره از فرماندهی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان قید شده بود ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، ۱۰ تن از نیرو‌های مرزبانی پاسگاه میل ۱۰۰ از گروهان چاهندو (هنگ مرزی میرجاوه) در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند و تعداد دیگری از مرزبانان نیز مجروح شدند.

 

در همان نخستین دقایق وقوع این حادثه تروریستی سردار سعید کمیلی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان برای بررسی موضوع درگیری اشرار با مرزبانان و شهادت ۹ مرزبان عازم محل حادثه در مرز میرجاوه شد. مرکزاطلاع‌رسانی پلیس هم اعلام کرد: در حین گشت‌زنی مرزبانان منطقه میرجاوه، متأسفانه تعدادی از تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان مرزبانان را با استفاده از سلاح‌های دوربرد به شهادت رساندند. مسوولیت این اقدامات به‌عهده دولت پاکستان است؛ فرماندهی مرزبانی ناجا هم اکنون در منطقه حاضر و درحال بررسی موضوع است.

 

ساعتی پس از وقوع حادثه، گروهک تکفیری - تروریستی جیش‌الظلم، مسوولیت حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفت. در اخبار تکمیلی حادثه فوق‌الذکر آمده بود: حوالی ساعت ۱۹:۴۰ چهارشنبه شب (۶اردیبهشت‌ماه) مأموران پاسگاه مرزی میرجاوه استان سیستان و بلوچستان حین تعویض شیفت بین میل مرزی ۹۹ و ۱۰۰ در کمین تروریست‌های تکفیری گرفتار شده و تروریست‌ها ناجوانمردانه با توجه به غافلگیری مرزبانان کشورمان، با شلیک گرینف، ۱۱ مرزبان غیور را به رگبار بستند.

 

اما با مشخص شدن مفقود شدن یک سرباز در جریان این حادثه تروریستی، نیرو‌های هنگ مرزی میرجاوه که احتمال می‌دادند این سرباز در نقطه‌ای دیگر به شهادت رسیده باشد به جست‌وجوی گسترده محل حادثه و اطراف آن پرداختند، اما هیچ ردی از سرباز «سعید براتی» که مفقود شده بود، به دست نیامد.
در حالیکه معمای گم شدن این سرباز همچنان ادامه داشت، «داوود باشتنی» سربازی که در این حادثه مجروح شده بود، مدعی شد: وقتی تروریست‌ها به سمت ما حمله کردند، تنها توانستم در قسمت جنگلی و پشت درختان مخفی شوم. بعد از اینکه تروریست‌ها نیرو‌ها را به شهادت رساندند، به نیرو‌های کادری تیر خلاصی زدند. در دقایق آخر دیدم آن‌ها یکی از سربازان را که زنده بود با خود بردند.

 

بلافاصله پس از وقوع این حادثه تروریستی که ۱۰ شهید و سه زخمی و یک مفقودی داشت، دستگاه‌ها و مقامات ذی‌ربط کشورمان وارد عمل شدند؛ در نخستین گام وزیر کشور طی نامه‌ای مراتب اعتراض ایران را به مسوولان پاکستانی اعلام کرد؛ نیروی انتظامی نیز از دستگاه دیپلماسی کشور خواست موضوع شرارت و جنایت تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان در قبال کشورمان و شهادت مرزبانان را پیگیری کند.

 

وزارت امور خارجه نیز بلافاصله به این درخواست که البته در زمره وظایف ذاتی‌اش است، لبیک گفت و سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اعلام کرد: انجام عملیات ایذائی و تروریستی از سوی اشرار مسلح و گروهک‌های ابزار دست مروّجان شناخته شده خشونت و افراط و تکفیر از مرز‌های ایران و پاکستان محکوم و غیرقابل پذیرش است و دولت پاکستان باید درباره نحوه حضور و عملیات این گروهک‌های شریر در خاک خود پاسخگو باشد.
به فاصله پنج روز از وقوع حادثه تروریستی میرجاوه، اطلاعات بیشتر از عاملان این حادثه تروریستی که عضو گروهک جیش‌الظلم بودند، واصل شد؛ در همین رابطه، ولی‌الله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به «میزان» گفت: نیرو‌های امنیتی سرنخ‌هایی از این عوامل تروریستی به‌دست آورده و آن‌ها را شناسایی کرده‌اند و درصدد هستند تا این عوامل تروریستی را به سزای اعمالشان برسانند. نانواکناری این را هم گفت که تعداد تروریست‌های میرجاوه دقیقاً مشخص نیست، اما بین ۱۵-۱۰ نفر تخمین زده می‌شوند.

 

به هر ترتیب یکسال از حادثه تروریستی میرجاوه و ربوده شدن سرباز براتی گذشته است و او همچنان در اسارت تروریست‌های جیش‌الظلم قرار دارد؛ خانواده این هموطن عزیز ۲۵ ساله همچنان چشم به راه جوانشان هستند و دوستان و همرزمان سعید برای بازگشت او به مام وطن روزشماری می‌کنند.

صبح نو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
اينها همه از ديپلماسي قدرتمند كشور در منطقه حكايت دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار