اطلاعات لازم برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها
کد خبر: ۱۱۲۳۷۲
تاریخ انتشار: 2018 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس آغاز شده است و خانواده‌ها باید با مراجعه به نزدیکترین مدرسه محل زندگی خود نسبت به ثبت‌نام و مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت اقدام کنند.
 
ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی از نیمه خرداد ماه آغاز شده است. خانواده‌هایی که فرزند آن‌ها ۶ سال تمام است باید ابتدا به نزدیکترین مدرسه محل زندگی مراجعه کنند و پس از ثبت اطلاعات دانش‌آموز در پایگاه سنجش سلامت، نوبت مراجعه حضوری آن‌ها تعیین می‌شود و باید در تاریخ تعیین شده برای سنجش سلامت کودک مراجعه کنند.

خانواده‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که شرط ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس، سنجش سلامت آنهاست. در پایگاه‌های سنجش سلامت، وضعیت شنوایی، بینایی و ضریب هوشی کودک بررسی می‌شود که در صورت تایید برای ثبت‌نام به مدرسه ارجاع می‌شوند، اما در صورت مشکوک بودن یکبار دیگر در پایگاه‌های تخصصی بررسی و اگر در مرحله دوم بررسی‌ها نیز کودک دچار اختلال تشخیص داده شد در صورت اختلالات ذهنی به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شود، اما اگر اختلال جسمی، حرکتی، کم بینایی، کم شنوایی و مانند آن را داشته باشد به انتخاب والدین به مدارس عادی در قالب طرح فراگیر وارد می‌شود.

هزینه انجام سنجش ۲۵ هزار تومان است که به خانواده‌های نیازمند تخفیف داده می‌شود و طرح برای مناطق عشایری رایگان است.

ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اول دبستان به صورت اینترنتی است و خانواده‌ها باید از ۲۳ تیر ماه به پایگاه ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی به آدرس https://www.irtextbook.com/ مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و اولیاء آنان باید توجه داشته باشند که برای ورود به سامانه کد ملی دانش آموز، نام کاربری و ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است و قیمت کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است و باید پول آن را به صورت الکترونیک واریز کنند.

خانواده‌ها باید توجه داشته باشند به جز هزینه بیمه حوادث، هنگام ثبت‌نام نباید وجه دیگری را به مدرسه پرداخت کنند و مدارس حق ندارند به دلیل عدم پرداخت کمک‌های مردمی از ثبت‌نام آن‌ها امتناع کنند. وجوه مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر است و خانواده‌ها باید از پرداخت وجه نقد به مدارس امتناع کنند.

خانواده‌هایی که فرزند خود را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام می‌کنند باید توجه داشته باشند نصب پوستر شهریه مصوب ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش به همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در محل ثبت‌نام و در معرض دید اولیا و مراجعان الزامی است.

مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام صرفا مجاز به اخذ شهریه مصوب (برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش و فوق برنامه درسی) هستند و دریافت هزینه خدمات از قبیل: تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل، ایاب و ذهاب و فعالیت‌های غیردرسی از اولیا دانش‌آموزان با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت شورای نظارت بر مدارس غیردولتی منطقه در زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود. استفاده از این خدمات کاملا اختیاری است و دریافت هر گونه وجه تحت این عناوین در هنگام ثبت‌نام ممنوع است.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار