اسپانیا طی دو روز اخیر ۹۳۳ مهاجر را از دریا نجات داده است
کد خبر: ۱۱۲۳۴۸
تاریخ انتشار: 2018 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

گارد ساحلی اسپانیا طی دیروز و امروز ۹۳۳ مهاجر را از دریا نجات داد، همچنین طی عملیات امدادی خود جسد ۴ مهاجر دیگر را یافته است.

این در شرایطی است که اسپانیا منتظر ورود کشتی نجات آکواریوس است، کشتی فرانسوی حامل پناهجویان نجات یافته از دریا که ایتالیا و مالت از پذیرش آن خودداری کردند و قرار است فردا یکشنبه وارد بند والنسیا شود.

طبق گزارش رویترز، تعداد مهاجران آفریقایی که با انگیزه‌های اقتصادی و یا برای فرار از جنگ و خونریزی در آفریقا سوار قایق شده و به سوی خاک اروپا حرکت می‌کنند در حال فزونی است، تنها در اسپانیا تعداد این مهاجران طی سال گذشته دو برابر شده و طی سال جاری بار دیگر افزایش خواهد یافت؛ شرایط به‌گونه‌ای که احتمال می‌رود مسئله مهاجرت به یکی از مسائل چالش‌برانگیز در سطح ملی این کشور تبدیل شود.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر جدید اسپانیا طی دو هفته اخیر مواضع غیرخصمانه‌ای در مقابل مهاجران اتخاذ کرده و علاوه بر پذیرش ۶۲۹ مهاجر سوار بر کشتی نجات آکواریوس، وعده داده است که خدمات بهداشتی رایگان در اختیار مهاجران غیرقانونی قرار دهد.

گارد ساحلی اسپانیا اعلام کرده است که طی دو روز اخیر ۵۰۷ مهاجر را از ۵۹ قایق کوچک در آب‌های ساحلی تنگه جبل‌الطارق نجات داده است و جسد ۴ مهاجر غرق‌شده را یافته است.

بقیه ۹۳۳ مهاجر نجات یافته نیز در آب‌های دریای آلبوران، بین شمال شرق مراکش و جنوب شرق اسپانیا پیدا شده و نجات داده شده‌اند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار