چرا بیشتر مراکشی ها با عزیز بوهدوز همدردی کردند؟
کد خبر: ۱۱۲۳۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
فوتبال حلقه پیوند قلبها؛
او در جام جهانی 2018 در رقابت بین ایران و مراکش با زدن گل به تیم خودی روی زمین نشست و به تلخی گریه کرد. تصاویر او در بیشتر رسانه های جهان منتشر شد و بازتاب های مختلفی را در پی داشت.

چرا بیشتر مراکشی ها با عزیز بوهدوز همدردی کردند؟

چرا بیشتر مراکشی ها با عزیز بوهدوز همدردی کردند؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ پس از این که عزیز بوهدوز به دروازه ی مراکش در مصاف با ایران گل زد به شدت گریست. در حالیکه تعدادی از کاربران فضای مجازی در مراکش او را به باد انتقاد گرفتند و از ناسزا گفتن و سرزنش او دریغ نکردند اما گروه زیادی از مغربی  ها هم با او همدردی کرده و نوشتند که او را بخشیده اند زیرا می دانند که او در زندگی رنج های زیادی تحمل کرده است و برای پوشیدن لباس تیم ملی مراکش بسیار سختی دیده است.

این طور که سایت (الیوم 24) نوشته برادر بزرگ «عزیز» در کودکی از دنیا رفت  به همین دلیل نام عزیز را به یاد برادرش روی او گذاشتند. خانواده ی او نام عزیز را از اسم بازیکن سابق فوتبال مراکش «عزیز بودرباله» الهام گرفته بودند.

برخلاف پدرش ، مادر عزیز آرزو داشت تا پسرش فوتبالیست موفقی شود و او را در تیم ملی مراکش ببیند. عزیز هم می خواست با پوشیدن لباس تیم ملی مراکش دل مادرش را شاد کند. اما پدر و مادرش پیش از تحقق این رویا از دنیا رفتند اما عزیز بوهدوز باز هم دست از تلاش برنداشت و برای شادی روح مادرش همچنان ادامه داد. او در سال 2016 برای نخستین بار اسمش در لیست بازیکنان تیم ملی مراکش رفت.

چرا بیشتر مراکشی ها با عزیز بوهدوز همدردی کردند؟

او در جام جهانی 2018 در رقابت بین ایران و مراکش با زدن گل به تیم خودی روی زمین نشست و پس از زدن گل به تلخی گریه کرد. تصاویر او در بیشتر رسانه های جهان منتشر شد و بازتاب های مختلفی را در پی داشت.

البته از سوی دیگر بازیکنان تیم ملی ایران هم با او همدردی کرده اند از جمله رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش و فوتبالیست سابق پژمان جمشیدی و صابر ابر بازیگر خوب و توانای کشورمان.

علیرضا جهانبخش خطاب به بازیکن مراکشی نوشت: سرت را بالا بگیر مرد، ما همه حرفه‌ای هستیم و اشتباه می‌کنیم، ناراحت نباش و مثبت فکر کن.

رضا قوچان نژاد برای او نوشت: من شخصاً شما را نمیشناسم اما در زندگی گاهی اوقات پیروز می شوید و گاهی اوقات بازنده می شوید. اجازه ندهید این گل به خودی شما را تضعیف کند.

چرا بیشتر مراکشی ها با عزیز بوهدوز همدردی کردند؟

پژمان جمشیدی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت: امروز در کنار تمام لذت و غرور و شادی که همه وجودم رو سیراب کرد، ناگهان یاد تو افتادم. یاد حالت که هیچکس نمیداند چگونه است. یاد خانواده ات که تمام عشق و قلبشان بدرقه راهت بود. زندگی برای هر دو ما ادامه دارد قهرمان. هم برای ما که در اوج سختی و فشار، چند ساعتی شادترین ملت جهانیم، و هم برای تو که حالا غمگین ترین پسر دنیایی.

ما مردم ایران از پیروزی تیممان غرق در شور و هیجانیم اما همه آرزو میکنیم، تو دوباره روی پاهایت بایستی و به آرزوهایت برسی. پ.ن: تبریک به همه مردم ایران در همه جای جهان و دم تمام بازیکنامون و کادر فنی هم گرم. دوستون داریم پژمان.

چرا بیشتر مراکشی ها با عزیز بوهدوز همدردی کردند؟

صابر ابر با انتشار عکسی از عزیز بوهدوز در اینستاگرامش نوشت: هی مرد من خیلی اهل فوتبال نیستم و نبودم، اما تو زندگیم برد و باخت داشتم. دیشب فکر کردم که تو حتمن ساعات سختی رو میگذرونی و در همون ساعات مردم و ملت ایران غرق در خوشحالین، اما میخوام بگم، ما تو رو درک می کنیم. ما کم نباختیم. برای مردمم خوشحالم و برای تیم کشورم که لایق بهترین ها هستن. اما خواستم بهت بگم: اشتباه تو غم‌های زیادی رو شست.

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
8
حداقل انگلیسیی تو پیجش مینوشتن..که بفهمه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
7
صابر ابر همچی همدردی هم نکرده باهاش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
8
چقدر تو زندگی بدبختی کشیده
نمیدونم چرا بدبختی وقتی میاد دیگه ول کن نیست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
2
7
ای بابا مراکش که سفارت نداره تو ایران صابر بره جلوش شمع روشن کنه :))
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار