پرچم نازی‌ها در دستان نظامیان استرالیایی خبرساز شد+عکس
کد خبر: ۱۱۲۳۱۷
تاریخ انتشار: 2018 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳

یک رسانه استرالیایی در گزارش اخیرش اعلام کرد که نیرو‌های استرالیایی در هنگام اجرای عملیات‌های نظامی در افغانستان از پرچم آلمان نازی استفاده کرده است.

پرچم نازی‌ها در دستان نظامیان استرالیایی خبرساز شد+عکس

«مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا در واکنش به خبر استفاده نظامیان این کشور از پرچم نازی‌ها در افغانستان آن را اقدامی «اشتباه» خواند و اظهار داشت که این نظامیان مجازات شده‌اند.

خبرگزاری دولتی استرالیا «ای. بی. سی» که به تازگی این تصویر را منتشر کرده می‌افزاید که این عکس متعلق به سال ۲۰۰۷ میلادی است و زمانی گرفته شده که نظامیان استرالیایی با خودروی جیپ در حال گشت‌زنی در افغانستان بودند.

ترنبول در ادامه گفت: نظامیان خاطی که از نماد نازی‌ها در افغانستان استفاده کردند در همان زمان توسط فرماندهان خود مجازات شدند، اما درباره نحوه مجازات این نظامیان جزئیاتی ارائه نکرد.

پیش از این نیز نظامیان استرالیایی مستقر در افغانستان با خبر کشتار غیرنظامیان افغان خبر ساز شده بودند و در پیوند با این موضوع نیز وزارت دفاع استرالیا بررسی در این باره را آغاز کرده است.

اخیرا نیز «ساندی مرنینگ هرالد» به نقل از برخی منابع از رفتار خشونت‌آمیز نظامیان استرالیایی با مردم افغانستان و اعدام زندانی‌ها در این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ گزارش داده بود.

چندی پیش نیز «ای. بی. سی» فاش کرد که نیرو‌های ویژه استرالیایی پس از کشتن یک نوجوان افغان به ضرب گلوله به سرپوش گذاشتن بر این جنایت مبادرت کردند و این موضوع را به مقامات رده بالا گزارش ندادند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار