«کیک خوشبختی» جام جهانی در سوئیس جنجالی شد
کد خبر: ۱۱۲۲۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
شرکت آلمانی تاکنون از این تبلیغ عذرخواهی نکرده و سخنگوی این شرکت از تبلیغات دفاع کرده و گفته صد در صد ما از این تبلیغات دفاع می کنیم و پشت آن ایستاده ایم. او می گوید برای طراحی تبلیغات «کیک عشق» از ایده های مادران شاغل استفاده کرده اند.

جنجال های «کیک خوشبختی» در سوئیس

جنجال های «کیک خوشبختی» در سوئیساختصاصی «تابناک با تو»؛ تبلیغات یک شرکت غذایی آلمانی به نام (دکتر اوتکر) در سوئیس که از کمی پیش از جام جهانی آغاز شده و سعی دارد تا از این مناسبت استفاده کند با اعتراض طرفداران حقوق زنان مواجه شده و آن ها را آزرده کرده است. معترضان می گویند شرکت مواد غذایی از روش عقب مانده ی متعلق به دهه ی پنجاه قرن پیش استفاده کرده و تبعیض جنسیتی قائل شده است. آنها تبلیغات شرکت را «خجالت آور» توصیف کرده اند.

این شرکت در تبلیغات جام جهانی زنی را به تصویر کشیده که کیکی شبیه توپ در دست دارد که روی آن جمله ای با این مضمون نوشته شده: خوشبختی همسرت را بساز (بپز)... اگر او عشق دیگری (فوتبال) دارد.

جنجال های «کیک خوشبختی» در سوئیس

اما این تبلیغ نتوانسته رضایت زنان را جلب کند و در فضای مجازی با موج گسترده ای از اعتراضات همراه بود و آن را با تبلیغات دهه ی پنجاه مقایسه کرده اند که مرد جلوی تلویزیون می نشست و به تماشای بازی می نشست و زن هم در حال خوشبخت کردن همسرش در آشپزخانه بود!

می گویند در تبلیغ های قدیمی دو مسئله ی حیاتی در زندگی زنان وجود داشت؛ نخست اینکه همسر زن چه می پوشد و دوم این که زن برای او چه می پزد.

شرکت آلمانی تاکنون از این تبلیغ عذرخواهی نکرده و سخنگوی این شرکت از تبلیغات دفاع کرده و گفته صد در صد ما از این تبلیغات دفاع می کنیم و پشت آن ایستاده ایم. او می گوید برای طراحی تبلیغات «کیک عشق» از ایده های مادران شاغل استفاده کرده اند. او گفت شرکت خوشحال خواهد شد اگر مرد برای خوشبختی همسرش کیک بپزد ، نوه برای پدربزرگ و خواهر برای برادر ، زن برای شوهر و این تبلیغ می تواند برای هر فردی در هر موقعیتی تعریف شود و در ادامه افزود که معترضان دچار سوء برداشت شده اند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
1
امان از دست کسانی که در فضای مجازی کمین کرده اند و در انتظار فرصتی اند که برای خودشیرینی کام همه را تلخ کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
1
چه بی مزه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار