قیمت جهانی نفت امروز ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
کد خبر: ۱۱۲۱۴۳
تاریخ انتشار: 2018 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۸ سنت کاهش به ۷۶ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش رویترز، به دنبال افزایش تولید، قیمت نفت امروز کاهش داشت، هرچند که تقاضای بالا و کاهش میزان ذخایر نفتی آمریکا موجب شد تا افت قیمت‌ها چندان قابل توجه نباشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۸ سنت کاهش به ۷۶ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۶ سنت کاهش به ۶۶ دلار و ۵۸ سنت رسید.

عامل اصلی کاهش قیمت ها، رکورد شکنی مجدد تولید نفت آمریکا بوده که بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی این کشور در هفته گذشته به ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت آمریکا در طی دو سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و در حال نزدیک شدن به میزان تولید بزرگترین تولید کننده نفت جهان، یعنی روسیه است که هم اکنون ۱۱.۱ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

اما افزایش تولید در حالی اتفاق می‌افتد که میزان تقاضا نیز بالاست و به گفته تجار، این مسئله مانع از کاهش شدید قیمت‌ها شده است.

میزان مصرف بنزین در آمریکا در هفته گذشته به رقم بی سابقه ۹.۸۸ میلیون بشکه در روز رسید. میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز در هفته منتهی به ۸ ژوئن با ۴.۱ میلیون بشکه کاهش به ۴۳۲.۴ میلیون بشکه رسید.

افزایش تولید نفت آمریکا سایر تولید کنندگان را که در حال از دست دادن سهم خود از بازار جهانی نفت هستند، تحت فشار قرار داده است.

تولید نفت روسیه و عربستان به موجب توافق کاهش تولید که از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد، پایین نگه داشته شده است. اوپک و متحدانش قرا است هفته آینده در وین موضوع افزایش تولید نفت را به بحث بگذارند.

به گفته بانک‌ای ان زد: «وزرای انرژی عربستان و روسیه قرار است در حاشیه بازی امروز تیم‌های ملی این کشور در افتتاحیه رقابت‌های جام جهانی فوتبال، موضوع افزایش تولید نفت را مورد بحث قرار دهند.»

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار