قرص‌هایی که بوی مرگ می‌دهد
کد خبر: ۱۱۲۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

بیشتر مرگ‌هایی که این روز‌ها پس از مصرف قرص‌های توهم زا اتفاق می‌افتد به‌خاطر پخش مواد تقلبی توهم زای آغشته به قرص مرگبار برنج در میان مصرف‌کنندگان است.

 

دکتر علی احسان صالح مدیرکل پزشکی قانونی همدان می‌گوید: طبق بررسی‌های صورت گرفته درصد احتمال آلوده بودن مواد تقلبی توهم زا به قرص برنج و مرگ مصرف‌کنندگان زیاد شده است و افراد سودجو که در فروش قرص‌های توهم زا فعالیت دارند برخی مواقع قرص‌هایی را در دسترس افراد قرار می‌دهند که آلوده به قرص برنج هستند.
قرص برنج، ماده‌ای شیمیایی برای حفاظت از دانه‌های غلات است که پیشتر در همه عطاری‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسید. اما با گذر زمان شاهد شیوع مصرف این قرص برای خودکشی یا سهل‌انگاری افراد در استفاده از آن و در ادامه مسمومیت و مرگ مصرف‌کننده بوده‌ایم بنابراین تصمیم به عرضه محدود این قرص گرفته شد. وی تأکید کرد: مسمومیت با قرص برنج بسیار شدید بوده و در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد موجب مرگ فرد می‌شود، چون پادزهر و داروی ضد سم ندارد. دکتر صالح توصیه کرد: باید این قبیل قرص‌ها را از دسترس افراد بویژه خردسالان دور نگه داشت و بدانیم که استنشاق بوی قرص برنج نیز می‌تواند موجب مرگ افراد شود.

روزنامه ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
عطاری ها به راحتی این قرص ها رو در اختیار مردم قرار می دن عطاری ها شدن مواد فروشی و هیچ کی هم اهمیت نمی ده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار