گلدان عتیقه داخل انباری رکورد حراجی را زد+عکس
کد خبر: ۱۱۲۰۷۵
تاریخ انتشار: 2018 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

گلدانی که در اتاق زیرشیروانی یک خانه فرانسوی پیدا شده بود در یک حراجی به قیمت بیش از ۱۹ میلیون دلار به فروش رفت.

این گلدان که متعلق به قرن ۱۸ میلادی امپراتوری چین است در رقابتی داغ در حراجی ساتبی که ۲۵ دقیقه به طول انجامید، در نهایت به قیمت بالای ۱۶.۲ میلیون یورو (بالغ بر ۱۹ میلیون دلار) به فروش رفت.

گلدان عتیقه داخل انباری رکورد حراجی را زد+عکس

این گلدان زیبا که در اتاق زیر شیروانی یک خانه در فرانسه پیدا شده، درون جعبه کفش برای فروش به حراجی ساتبی پاریس آورده شده بود و در انتها رکورد تمام آثار هنری چینی که تاکنون در حراجی‌های فرانسه فروخته شده را به نام خود ثبت کرد.

«هنری هاوارد» رییس بخش هنر‌های آسیا، اروپا و آمریکای خانه حراج ساتبی در این باره توضیح داد: "هنر چینی در طول قرن‌ها همواره مورد تمجید اروپایی‌ها بوده و به گردآوری آن مشغول بودند، اما ارزش برخی از این آثار گاهی در طول زمان از دست رفته است. با توجه به علاقه بسیار فراوان مجموعه‌داران کنونی به هنر چینی، وقت آن است که انباری‌ها و اتاق‌های زیر شیروانی خود را جستجو کنید و چیز‌هایی را که پیدا می‌کنید نزد ما بیاورید!

گلدان عتیقه داخل انباری رکورد حراجی را زد+عکس

 

روی این گلدان که از جنس چینی ساخته شده تصویری از یک منظره با آهو و درختان کاج طراحی شده که همگی نمادی از سلامت و طول عمر هستند. این گلدان یادگاری از امپراتور «چیان‌لونگ» ششمین امپراتور دودمان چینگ (۱۷۳۵-۱۷۹۶) است که بر کل چین فرماندهی می‌کرد و در نوع خود اثری بی‌نظیر است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار