۵ سال زندان برای مردی که می‌خواست بازنشسته شود
کد خبر: ۱۱۲۰۱۸
تاریخ انتشار: 2018 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

مرد میان‌سالی که برای بازنشستگی پیش از موعد اقدام به کودک‌ربایی کرده بود، نمی‌دانست این حقه می‌تواند محکومیت سنگینی برایش در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این پرونده به‌دنبال شکایت مردی جوان آغاز شد. او گفت: مردی میان‌سال که نظامی است، در همسایگی ما زندگی می‌کند. او رفتار‌های عجیبی دارد و گاهی اوقات در پله‌ها داد و فریاد راه می‌اندازد. روز گذشته پسر هفت‌ساله‌ام درحالی‌که گریه می‌کرد، به خانه آمد و گفت: مرد همسایه او را به‌زور به خانه‌اش برده و او را آزار داده است.

مرد شاکی گفت: پسرم خیلی ترسیده است و دیگر از خانه بیرون نمی‌رود. مرد همسایه چند سالی است که در ساختمان ما زندگی می‌کند و گاهی رفتار‌های عجیب داشت، اما من هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم او دست به چنین کاری بزند.

به‌دنبال شکایت این مرد، پسر خردسال به پزشکی قانونی معرفی شد، اما آثاری از آزارواذیت گزارش نشد. مرد میان‌سال بازداشت شد و آزار پسر خردسال را انکار کرد، اما این سؤال همچنان برای پلیس باقی بود که او چرا دست به چنین کاری زده است. متهم در پاسخ به این سؤال گفت: تنها راهی که بتوانم بازنشسته شوم و حقوقم را کامل بگیریم این بود که خودم را به مریضی بزنم و از اداره‌ای که برایش کار می‌کردم، بازنشستگی بگیرم. آن‌ها گفتند که من سالمم و می‌توانم کار کنم و اگر زودتر از موعد بازنشسته شوم، حقوق کامل نمی‌دهند. در تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم تنها راه این است که خودم را بیمار روانی نشان دهم، چون بیماری جسمی هم نداشتم؛ بنابراین مدتی بود در محل زندگی‌ام کار‌هایی می‌کردم که به نظر برسد من بیمار روانی‌ام تا وقتی برای تحقیق آمدند همسایه‌ها به آن‌ها بگویند من بیماری دارم و بتوانم بازنشسته شوم. پسربچه را هم به همین دلیل به‌زور به خانه بردم و وقتی ترسید رهایش کردم.

او روز گذشته در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و گفت: من نظامی‌ام. از شغلم خسته شده بودم به‌همین‌دلیل چندبار درخواست بازنشستگی پیش از موعد دادم، اما قبول نکردند؛ بنابراین تصمیم گرفتم خودم را به دیوانگی بزنم. من به همین علت دو نفر از بچه‌های همسایه‌مان را دزدیدم و به خانه بردم، اما هیچ‌یک از آن‌ها را آزار ندادم. می‌خواستم کاری کنم تا همسایه‌ها شهادت دهند من دیوانه‌ام و بتوانم از کارکردن خلاص شوم. در پایان جلسه هیئت قضائی او را به اتهام آدم‌ربایی به پنج سال زندان محکوم کرد.

روزنامه شرق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار