طرز تهیه‌ی تارت فرنی با چهارمغز
کد خبر: ۱۱۱۹۷۲
تاریخ انتشار: 2018 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
فرنی دسر لذیذ و ساده‌ای است که به اشکال گوناگون تهیه می‌شود. امروز برای شما روش تهیه‌ی تارت فرنی با چهار مغز (مغز بادام ـ پسته ـ گردو و فندق) را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این دسر مقوی و لذیذ، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی تارت فرنی با چهارمغزاختصاصی تابناک باتو؛ فرنی دسر لذیذ و ساده‌ای است که به اشکال گوناگون تهیه می‌شود. امروز برای شما روش تهیه‌ی تارت فرنی با چهار مغز (مغز بادام ـ پسته ـ گردو و فندق) را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این دسر مقوی و لذیذ، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی تارت فرنی با چهارمغز

 

مواد لازم برای پایه‌ی دسر:

بیسکویت ساده‌ی پودر شده: یک و نیم پیمانه

کره ذوب شده: نصف پیمانه

دارچین: نصف قاشق چایخوری

هل: یک و نیم قاشق چایخوری

مواد لازم برای فرنی:

شیر: 6 پیمانه

نشاسته: یک و یک چهارم پیمانه

شکر: یک و یک چهارم پیمانه

گلاب: دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تزیین:

چهارمغز خرد شده و کشمش

شربت

طرز تهیه:

قالب مناسبی را انتخاب کرده و آن را چرب می‌کنیم. پودر بیسکویت، کره، دارچین و هل را با یکدیگر مخلوط کرده تا جایی بیسکویت‌ها کاملا به کره آغشته شوند. کف قالب را با این مخلوط کاملا می‌پوشانیم. قالب را به مدت ده دقیقه در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار می‌دهیم.
قالب را از فر خارج کرده و در کناری قرار می‌دهیم تا پایه‌ی تارت، خنک شود. شیر، نشاسته، شکر و گلاب را در ظرفی ریخته و با هم زن خوب مخلوط می‌‌کنیم تا نشاسته کاملا در شیر، حل شود. ظرف را روی حرارت قرار داده و با کمک قاشق چوبی، مواد را هم می‌زنیم تا فرنی، قوام آید.
فرنی را داخل قالب روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم. قالب را داخل یخچال قرار می‌دهیم. بهتر است قالب به مدت دست کم دوازده ساعت در یخچال باشد.
تارت آماده شده را از قالب جدا کرده و با چهارمغز و کشمش تزیین می‌کنیم. در صورت دلخواه، کمی شربت ساده را روی تارت می‌ریزیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: manalonline

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار