جرئیات برنامه ویژه فردوسی پور برای جام جهانی
کد خبر: ۱۱۱۸۰۴
تاریخ انتشار: 2018 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

چهار سال پیش عادل فردوسی پور با ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۴ روی آنتن شبکه سه بود، برنامه‌ای که در همان روز‌های ابتدایی با سفر دونگای برزیلی به ایران و حضور در استودیوی برنامه ۲۰۱۴ برگ آسش را رو کرد و نظر مخاطبان را جلب. پس از آن معادل با یک استودیو در تهران و یکی در برزیل، برای ساعت‌های طولانی روی آنتن شبکه سه بود. این برنامه که از ساعت ۱۱ شب آغاز می‌شد، گاهی تا ۱۲ ساعت آنتن داشت و فردوسی پور به شوخی می‌گفت: باید اجرای برنامه را شیفتی کنیم!» موفقیت این برنامه آنقدر بود که صداوسیما |برای تورنمنت‌های مهمش دیگر مثل سابق به شیوه گردشی به دنبال تهیه کننده و برنامه ساز نباشد و عادل فردوسی پور را تنها گزینه اش بداند. برای همین هم حتی پیش از اینکه خرید حق پخش بازی‌ها قطعی شود، ساخت ویژه برنامه جام جهانی از سوی تیم عادل فردوسی پور قطعی شده بود.

تدارک فردوسی پور برای این برنامه از یک ماه پیش آغاز شده، این مراحل شامل ساخت دکور جذاب و کلی آیتم ویژه فوتبالی و غیر فوتبالی است. آیتم‌هایی که ۵۰ درصد آن‌ها فوتبالی و۵۰درصد غیر فوتبالی هستند.

حضور سینمایی‌ها در ۲۰۱۸؛ نریشین بازیگران خانم

رابطه فردوسی پور با سینما و سینمایی‌ها همیشه خوب بوده. او برای رویداد‌های سینمایی مهم دعوت می‌شود و تا جایی که بتواند و فرصت داشته باشد این دعوت را اجابت می‌کند و سینمایی‌ها هم برای او و تخصصش احترام ویژه‌ای قائلند. برای همین است که عادل هرگاه می‌خواهد کار ویژه‌ای برای برنامه اش انجام دهد یکی از گزینه هایش سینمایی‌ها هستند. در ۲۰۱۸ هم این اتفاق رخ داده و عادل همکاری ویژه‌ای با ستاره‌های سینما داشته است. از ماه پیش که ضبط نریشن‌های برنامه شروع شده پای ستاره‌های سینما هم به میان آمده و نریشن مربوط به معرفی کشور‌های مختلف را سینمایی‌ها خوانده اند. اینکه چه کسی نریشن کدام کشور را خوانده سورپرایز ویژه برنامه عادل است، اما برای مثال خبر‌های پشت پرده برنامه حاکی از آن است که برای خواندن نریشن برزیل یک بازیگر جنوبی که عاشق تیم ملی برزیل است برنده رقابت شده تا تریشن تیم محبوبش را بخواند یا تریشن ویژه تیم ملی آرژانتین را یکی از بازیگرانی خوانده که به شدت علاقه‌مند به این کشور است. خانم‌های بازیگر هم در بخش خواندن تریشن‌ها حضور فعالی داشتند و سعی می‌کردند در رقابت با آقایان کم نیاورند و خواندن نریشن آیتم بعضی از کشور‌ها هم به خانم‌های بازیگر رسیده.

آنالیز رقبا: چطور گل نخوریم؟

آیتم آنالیز برنامه فردوسی پور همیشه یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های تخصصی این برنامه بوده. آنقدر که آیتم آنالیز نود را مربی‌های لیگ برتر با دقت می‌دیدند تا شناخت بهتری نسبت به حریفانشان داشته باشند. برای ۲۰۱۸ هم تعادل این آیتم را به طور ویژه ساخته است. در این بخش مدل بازی مراکش، اسپانیا و پرتغال که رقبای ایران در گروه دوم جام جهانی روسیه هستند بررسی شده است و راهکار‌هایی برای چگونه گل نخوردن در این بازی‌ها در این آیتم داده شده که احتمالا کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی یکی از مشتریان پروپا قرص این آیتم باشد تا اطلاعات ارائه شده در این بخش را به اطلاعات خودش اضافه کند و برای موفقیت تیم ملی در مقابل این حریفان قدر برنامه بریزد.

میهمانان ویژه: پروین در استودیو؟

اگر برنامه ۲۰۱۴ با دونگای برزبانی شروع شد، فردوسی پور برای ۲۰۱۸ به سراغ محبوبترین پیشکسوتان فوتبال ایران رفته. حشمت مهاجرانی یکی از گزینه‌هایی است که برای برنامه دوشنبه شب حضورش قطعی شده و گزینه بعدی، اما هنوز برای آمدن دودل است و حضورش را قطعی نکرده است. سلطان پرسپولیسی ها، علی پروین که اگر در نهایت به حضور در استودیوی ۲۰۱۸ رضایت بدهد اولین حضورش در یک برنامه زنده را تجربه خواهد کرد. علبی پروین به توصیه رفقا حضور در هیچ برنامه زنده‌ای را نمی‌پذیرد و برای همین هنوز هم برای حضور در برنامه عادل فردوسی پور تردید دارد. از آنجایی که در سه روز ابتدایی هنوز رقابت جهانی جام جهانی آغاز نشده، تیم ۲۰۱۷ در تدارک قطعی کردن حضور ستاره‌های قدیمی تیم ملی در این برنامه برای این سه روز هست تا با خاطرات نوستالژیک آن‌ها بار دیگر فوتبال را به موضوع داغ جامعه تبدیل کنند.

کارشناس خارجی سورپرایز؟

این که ۲۰۱۸ با میهمانان ویژه داخلی کلید می‌خورد دلیل نمی‌شود که مهمان ویژه خارجی نداشته باشد. فردوسی پور در این بخش هم تدارک ویژه‌ای دیدهو فعلا حضور یک میهمان خارجی در ۲۰۱۸ قطعی شده. اولین کارشناس ویژه این برنامه که در روز دیدار ایران مراکش به استودیوی ۲۰۱۸ می‌آید یکی از بازیکنان محبوب آفریقایی است که در لالیگا توپ می‌زده.

مستند‌های رازگشا

یکی از تولیداتی که برای ۲۰۱۸ انجام شده تولید سه مستند ویژه درباره سه دوره حضور ایران  در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ است. مستند‌هایی که به پشت پرده اتفاقاتی که برای تیم ملی در آن سال‌ها رخ داده می‌پردازد و در هر کدام به یک سوال تاریخی پاسخ می‌دهد. مثلا این سوال که ایویچ چرا اخراج شده یا بازیکنان تیم ملی ۱۹۷۶ چرا در جریان جام جهانی آن قدر ترسیده بودند. یا گره کار برانکو ایوانکوویچ در سال ۲۰۰۶ چه بود؟

بازگشت کارشناس سینمایی فوتبالی

حمیدرضا صدر یکی از اولین کارشناس‌هایی است که با «نود» به مخاطبان فوتبال دوست تلویزیون معرفی شد کارشناسی که هم علاقه زیبایی به سینما دارد و هم به فوتبال. درباره فوتبال کتاب می‌نویسد و حسابی مورد توجه است. او سال هاست از تلویزیون دور مانده و روی آنتن برنامه نود نیامده. ۲۰۱۸، اما بار دیگر این کارشناس محبوب را روی آنتن می‌آورد و از کارشناسی‌های او برای دیدار‌هایی مختلف استفاده می‌کنند، محمدرضا احمدی در ۲۰۱۸ جایگرین رضا جاودانی ۲۰۱۴ شده است و به عنوان مجری دوم به استودیوی ۲۰۱۸ می‌آید.  

سازندگی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار