هشدار؛ دخترهای مجرد مراقب باشید!
کد خبر: ۱۱۱۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

اگر در محل کار یا زندگی خود با فردی آشنا شدید که در همان نگاه اول شیفته شما شد و شما را در مهربانی و صمیمیت و شیفتگی‌اش غرق کرد یا اگر شما را همسر رؤیاهایش دانست و از ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی شما به طرز اغراق‌آمیزی تعریف کرد و تمام پیشنهاد‌ها و شرایط سخت و آسان شما را پذیرفت و حتی حاضر شد مخارج جهیزیه و ازدواج با شما را نیز متقبل شود یا اگر شاهد بروز اغراق‌آمیز صفات عالیه انسانی همچون بخشش، نوع دوستی و گذشت و سخاوت در وجود وی بودید و در کنار همه این ویژگی‌ها او خودش را فردی ثروتمند، دانشمند یا نخبه معرفی کرد و توانست کاری کند که همه فکر و ذکر شما به او معطوف شود مراقب باشید، چون ممکن است یک روز با پیشنهادی وسوسه‌انگیز مثل یک سرمایه‌گذاری خارجی یا خرید خودرو از راه برسد و از شما بخواهد در این سرمایه‌گذاری شرکت کنید. اینجاست که دیگر شک نکنید با یک کلاهبردار حرفه‌ای طرف هستید.

این افراد با جلب اعتماد شما و پهن کردن دام‌های وسوسه‌انگیز مالی بسرعت نقشه خود را پیاده می‌کنند و تا شما به خودتان بیایید سرتان کلاه گذاشته و ناپدید شده‌اند!

شگرد افراد کلاهبردار معمولاً به این شیوه است:

- اغراق در ابراز علاقه و صمیمیت

- اغراق در سخاوت و دست و دلبازی

- استفاده نکردن از کارت‌های عابربانک یا هرگونه مراوده مالی مستند

- استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری ناشناس

- پیشنهاد گفتگو در فضای مجازی به‌عنوان مثال (سکرت چت در تلگرام) به جای ارسال پیامک

- محاصره عاطفی طعمه‌هایشان به گونه‌ای که وی فرصت فکر کردن به مسائل دیگر را پیدا نکند

- اشاره غیرمستقیم در گفتگو‌ها در مورد میزان دارایی‌های خود به منظور جلب اعتماد

- منتسب کردن خود به نهاد‌های امنیتی و نظامی

- اصرار زیاد برای تسریع در برگزاری جلسه خواستگاری و ازدواج، ولی در عمل هر بار به بهانه‌های مختلف این امر را به تعویق می‌اندازند.

- معرفی خود به عنوان نخبه علمی و اینکه سال‌ها در خارج از کشور زندگی کرده و با نحوه سرمایه‌گذاری‌های کلان در کشور‌های خارجی آشنایی دارد.

- در تمام طول آشنایی هیچگونه اوراق شناسایی یا مدارک تحصیلی و شغلی از وی نمی‌بینید.

- استفاده نکردن از گوشی‌های هوشمند.

- توجه و حساسیت زیاد به محیط اطراف.

- برای جلب حس دلسوزی و اعتماد قربانی یک بیماری لاعلاج را به خود نسبت می‌دهند.

خانم‌ها، بخصوص دختران کارمند مجرد، طعمه مناسبی برای کلاهبرداران هستند. فرد مجرم با تصور برخورداری این دختران از پس‌انداز مالی و نیاز عاطفی آنان، از کانال‌های مختلفی از جمله محیط کار، سایت‌های همسریابی و ... وارد می‌شود. کلید موفقیت کلاهبرداران و اساس کار آنان بر پایه زنده کردن حس طمع‌ورزی قربانی برای کسب سود‌های کلان مالی از راه‌های به ظاهر آسان است. به‌خاطر داشته باشید افراد دارای مشاغل نظامی، اطلاعاتی و امنیتی همواره به دلایل حفاظتی از عنوان کردن این امر خودداری می‌کنند بنابراین باید در صداقت گفتار فردی که با ابزاری همچون بیسیم و مانند آن سعی دارد خود را منتسب به این نهاد‌ها نشان دهد شک کرد. این افراد به دلایلی همچون تحت تعقیب بودن یا باقی نگذاشتن رد پا از مراودات مالی الکترونیکی و عابربانک و ... خودداری و به شکلی اعتماد شما را جلب می‌کنند که تمامی مبالغ ارسالی را خارج از شبکه بانکی و به‌صورت دستی در اختیارشان قرار دهید.

با کمی هوشیاری و امتناع از اعتماد نابجا به افراد غریبه، از خود و خانواده‌تان محافظت کنید.

روزنامه ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
1
0
گویا فقط در تلگرام است که می شود مخفی پیام داد!
بابا دست از سر تلگرام بردارید!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار