نویسنده سریال «رهایم نکن» بازداشتی سال ۸۸ درآمد
کد خبر: ۱۱۱۶۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 09    -    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

جملیه دارالشفایی نویسنده سریال رهایم نکن نه تنها از جمله عناصر حامی فتنه ۸۸ و اغتشاشات دی ماه بوده است بلکه به صراحت در نظریات خود حمایتش را سند ۲۰۳۰، کشف حجاب و پیروی از کمپین چهارشنبه‌های سفید اعلام کرده و در یک کلام به دنبال اشاعه فرهنگ مبتذل غربی است.

نویسنده سریال «رهایم نکن» بازداشتی سال ۸۸ درآمد

سالهاست تلویزیون همچون میهمان ناخوانده‌ای هرساله با شروع ماه رمضان در کنار مردم پای سفره‌های افطار آنان می‌نشیند و با برنامه‌های خود از حال و احوال مردم سخن می‌گوید و این مساله موجب رقابت گسترده‌ای میان فیلمسازان برای گرفتن آنتن بعد از ساعت افطار شده است چراکه حجم بینندگان در این ساعت بسیار بالاست.

در این شرایط عملا دست صدا و سیما برای انتخاب فیلم مناسب باز است، اما جای تعجب است که امسال آنتن سریال بعد از تایم افطار به سریال با عنوان «رهایم نکن» داده می‌شود که جدا از اینکه فیلمنامه دارای مشکلات ابسیار و برخی روند‌های داستانی آن با واقعیت جامعه ما در تناقض است، مسائلی در آن مطرح می‌شود که بیانگر حمایت نویسنده و عوامل فیلم از سبک زندگی غربی و مفاهیم خطرناک سند ۲۰۳۰ است.

رهایم نکن با نقد زندگی حاج رسول تولایی گاراژدار قدیمی که در عنفوان جوانی سهم برادران و خواهران خود را از ارث محروم کرده است به نقد زندگی یک شخصیت مذهبی پرداخته است که گویی تمام مشکلات و سختی‌های این خانواده تقصیر وی بوده است، از سویی فیلم در تابوشکنی خاصی به مسائلی همچون تقسیم ارث، روابط دختر و پسر و حتی تعرض به یک دختر جوان می‌پردازد که در نهایت نیز راهکار درستی برای جلوگیری از این مشکلات ارائه نمی‌کند.

اگرچه پرداختن به مشکلات اجتماعی با نگاه دینی می‌تواند از اثرات سوء آن در جامعه بکاهد، اما مساله اینجاست که نویسنده این سریال نه تنها اعتقادی به عقاید مردم روزه دار ایران ندارد بلکه توییت‌های این فرد در فضای مجازی به خوبی اهداف پشت پرده پرداختن به چنین سریالی را به خوبی بیان می‌کند.

جملیه دارالشفایی نویسنده سریال رهایم نکن نه تنها از جمله عناصر حامی فتنه ۸۸ و اغتشاشات دی ماه بوده است بلکه به صراحت در نظریات خود حمایتش را سند ۲۰۳۰، کشف حجاب و پیروی از کمپین چهارشنبه‌های سفید اعلام کرده و در یک کلام به دنبال اشاعه فرهنگ مبتذل غربی است.

هرچند سوابق نویسنده فاخر! سریال ماه رمضانی صدا و سیما به این موارد ختم نشده و به گفته منابع خبری برادر وی بهمن دارالشفایی کارمند بی بی سی فارسی بوده است و تعداد دیگری از اعضای خانواده وی نیز از جمله منتقدان و معترضان به نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و در سال ۸۸ به همراه خود وی بازداشت شده‌اند.

در این شرایط باید از متولیان صداو سیما پرسید که چگونه و با چه مجوزی به چنین افرادی اجازه داده می‌شود تا در رسانه ملی حضور یافته و عقاید خود را در قالب سریال به مردم غالب کنند، آن هم در تایمی که همه مردم در پای گیرنده‌های خود هستند.

در پایان باید گفت:‌ای کاش مسئولان فرهنگی کشور و مسئولان نظارت کننده بر صدا و سیما کمی مسئولیت خود را در این زمینه جدی‌تر می‌گرفتند، شرایطی که به نظر می‌رسد فراموش شده است و بعید نیست در آینده‌ای نه چندان دور خانواده‌ها مجبور شوند از تنها گذاشتن فرزندان خود با فیلم‌های تلویزیونی پخش شده در صدا و سیما جلوگیری کنند، مساله‌ای که هم اکنون هم با کاهش اعتماد مردم به رسانه ملی مواجه شده است و تداوم این امر آسیب‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت.

پارس نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
طرف مقابل مجرم می تونه خدا یا یک انسان و یا حاکمیت باشه . خداوند ارحمن راحمین است و در مقابل توبه از حق خود می گذرد . انسانها نیز معمولا چه از طرف مردم و چه از طرف حاکمیت و دولتها و نهاد های مردمی و محمتر از همه خداوند تشویق به گذشت می شوند و دیدیم که چگونه خانواده ها قاتل عزیزان خود را می بخشند . اما مانده ام از اینکه حاکمیت چرا با گذشت رابطه خوبی ندارد و تا طرف مقابل خود را با خاک یکسان نکند دست بردار نمی شود . یادمان باشد گذشت از نشانه های بزرگی است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
این فتنه گر رو کی آورده به صدا و سیما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
1
وای از دست شما...........کمی نگران اختلاس کنندگان ورانت خورها باشید ...........مگر شما مسلمان نیستید که به راحتی تهمت وافترا میزنید ...........مگر شما قاضی هستید .......چرا فکر میکنید که فقط طرز تفکر واعتقادات شما درست است.........هر فیلم وسریالی که ساخته میشه به یکی بر میخوره ............یکباره در این مثلا صدا وسیما را گل بگیرید همه راحت بشوند ..............همه فکر میکنند عقل کل هستند ........انقدر تابوها وخط قرمزهای الکی وبیخودی درست وتعریف کردید که حقیقت چیزهای پیش وپا افتاده هم شما را به وحشت میاندازد ومتاسفانه این پنهان کاری وکتمان های الکی ونادرست گاهی باعث ضررهای جبران ناپذیر میشود ..........ریشه مشکلات را شناسایی کنید نه اینکه صورت مسئله را پاک کنید......
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار