کره شمالی در حال تخریب یک سایت آزمایش موشکی خود
کد خبر: ۱۱۱۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

وب سایت "نورث ۳۸" وابسته به یکی از اندیشکده‌های آمریکا اعلام کرد: براساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای جدید از سایت‌های آزمایش موشکی کره شمالی، گمان می‌رود پیونگ یانگ تخریب سکو‌های پرتاب موشک مختص برنامه موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود را آغاز کرده است.

کره شمالی در حال تخریب یک سایت آزمایش موشکی خود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وب سایت نورث ۳۸ در گزارشی نوشت: تصاویر ماهواره‌ای جدید حاکی از آن است که کره شمالی به دنبال بیانیه ماه آوریل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در آن تعلیق یک جانبه آزمایشات اتمی و موشکی بالستیک را اعلام کرد، در حال تخریب سکو‌های پرتاب موشک در سایت آزمایش موشکی ای‌ها – ری واقع در شهر کوسونگ است.

جوزف برمودز، یکی از کارشناسان سیستم‌های تسلیحاتی در این گزارش گفت: یکی از سکو‌های مهم آزمایش موشکی در سایت کوسونگ که برای پرتاب موشک‌های آزمایشی استفاده می‌شد، تخریب شده است.

در این گزارش آمده است: تاسیسات تخریب شده، بیانگر این مساله نیستند که کره شمالی تعلیق کل برنامه‌های موشکی‌اش را آغاز کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا تخریب این سکو بیانگر این مساله است که کره شمالی کل برنامه موشکی‌اش را به حالت تعلیق در می‌آورد و یا قصد دارد در آینده تاسیساتی مشابه دیگر را نیز تخریب کند.

از آنجایی که قرار است ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) نشستی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برگزار شود، پیونگ یانگ در تلاش است تا با تخریب تنها سایت شناخته شده‌اش در ماه گذشته تعهد خود را به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اتمی در شبه جزیره کره نشان دهد.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
1
0
زیر زمینیهاشو برای روز مبادا نگه میداره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار