تجربه «نوشیدنی مرگ» در «کافه مرگ» بانکوک
کد خبر: ۱۱۱۲۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
کافه جدید شهر بانکوک با نام کافه‌ی مرگ «Kid Mai» به مفهوم «تفکر جدید» شما را با نوشیدنی‌های خوش‌طعم و کوکی‌های خوشمزه فریب می‌دهد تا یک بار «آگاهی از مرگ» را تجربه‌ کنید تا شاید طرز فکرتان نسبت به دنیا و زندگی تغییر کند.

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوتبه گزارش «تابناک با تو»؛ کفش‌های خود را از پای درآورید، درون تابوت بودایی‌ها به کمر دراز بکشید و روی تشت نرمی که درون تابوت چوبی تعبیه شده است، استراحت کنید. حالا باید سه دقیقه در تاریکی مطلق نفس بکشید و از جهان فارغ شوید!

درست حدس زده‌اید؛ در مورد تجربه مرگ صحبت می‌کنیم، ولی نه مرگ واقعی بلکه سه دقیقه تجربه‌ای شبیه به مرگ خودخواسته!

برای درک بهتر موضوع، صحبت‌های دختر ۱۵ ساله‌ای را بخوانید که خوابیدن در تابوت را تجربه کرده است: «وقتی در تابوت دراز می‌کشید احساس می‌کنید مرده‌اید! با اینکه فضای داخل تابوت کاملا نرم و راحت است اما نه می‌توان خوابید و نه آرام بود؛ زیرا حس مردن به شما دست می‌دهد. مرگ یعنی از دست دادن تمامی چیزهایی که دارید. وقتی زنده نباشید نمی‌توانید پدر، مادر یا عشق خود را ببینید و این حس بسیار بدی است.»

او همچنین ادامه داده: «پس از بیرون آمدن از تابوت نیز همچنان احساس مرگ با توست. من دیگر دوست ندارم دوباره پایم را در اینجا بگذارم.»

این‌ها همه احساساتی که شما در کافه مرگ بانکوک به نام «Kid Mai» تجربه خواهید کرد.

تجربه «آگاهی از مرگ»

کافه جدید شهر بانکوک با نام کافه‌ی مرگ «Kid Mai» به مفهوم «تفکر جدید» شما را با نوشیدنی‌های خوش‌طعم و کوکی‌های خوشمزه فریب می‌دهد تا یک بار «آگاهی از مرگ» را تجربه‌ کنید تا شاید طرزفکرتان نسبت به دنیا و زندگی تغییر کند.

بسیاری از مردم از تجربه این حس وحشت دارند و از خوابیدن در تابوت خودداری می‌کنند.

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

اما بعضی هم هستند که با اشتیاق به استقبال تجربه مرگ می‌روند. اما سه دقیقه بعد، حال و احوالشان دگرگون می‌شود و با ترس و لرز، آشفتگی و سرشار از وحشت و هیجان از تابوت بیرون می‌آیند.

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

در محوطه باز این کافه شاهد یک برکه مصنوعی پر از ماهی، مجسمه بودا و دکوراسیون مدرن اما به رنگ سیاه خواهید بود. اگر ندانید که زمینه اصلی این کافه چیست، احتمالا پس از دیدن اسکلتی که روی مبل فضای داخلی نشسته تصور خواهید کرد که از مراسم هالووین در این جا باقی مانده و کسی آن را برنداشته است!

دیدن تابوت سفیدی که روی سکویی در کنار میزهای کافه جا داده شده، برای هیچ‌کس مطلوب نیست. درِ تابوت همانند نمونه‌های واقعی و به رسم بودایی‌هایی با فرشته‌های طلایی تزئین شده است و به صورت رایگان منتظر فردی است که شهامت سه دقیقه خوابیدن در آن را داشته باشد.

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

استادیار دانشگاهی موسوم به «ویرانات روجاناپراپا» این کافه را به‌عنوان تز دکترای خود در رشته فلسفه و مذهب در دانشگاه سن‌جان بانکوک راه‌اندازی کرده است.

او در این مورد گفته: «تز دکترای من در مورد این است که چگونه می‌توان آز و طمع را خاموش کرد؟ چگونه می‌توان جلوی فساد اخلاقی را گرفت؟ و چگونه می‌توان شاخص شفافیت را با استفاده از دین بودا در کشوری که بیش از ۹۰ درصد جمعیتش بودایی هستند، در تایلند افزایش داد؟»

وی همچنین اعتقاد دارد: «بودای اعظم همیشه به مرگ می‌اندیشیده. وقتی یک نفر به مرگ فکر می‌کند و به فانی بودن جسم خود آگاه است، می‌تواند «من» درون خود را خاموش کرده و تفکر سالم‌تری داشته باشد. همچنین توانایی کنترل خشم و نفس خود را نیز خواهد داشت.

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

هنگامی که به شما می‌گویند فردا خواهید مرد، بدون شک بدنبال انتقام گرفتن از دشمنان یا پول جمع کردن نخواهید بود. بلکه درست برعکس، از فرصت باقی مانده برای بودن در کنار خانواده و عزیزان، مهربانی کردن به دیگران، حلالیت طلبیدن و انجام کارهایی که همیشه آرزویش را داشته اما شهامت آن را نداشته‌اید استفاده می‌کنید.»

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

ویرانات، مؤسس و مدیر کافه مرگ در بانکوک دفتری در این کافه گذاشته تا همه کسانی که مرگ را در تابوت این کافه تجربه می‌کنند، احساسات خود را یادداشت کنند و حتی ایده‌هایی که در مورد مراسم خاکسپاری خود دارند نیز بنویسند. حتی یک آلبوم از تابوت‌های مختلف وجود دارد که مشتری‌ها می‌توانند نمونه دلخواه خود را برگزینند. مدیر این کافه در مورد اسکلتی که در گوشه‌ی این فضا قرار داده شده نیز گفته: روزی می‌رسد که از به تاخیر انداختن رویاهای خود پشیمان خواهید شد و در نهایت چیزی شبیه همین اسکلت از شما باقی خواهد ماند!

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

منوی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های کافه

گزینه‌های محبوب کافه مرگ در بانکوک واقع در کشور تایلند شامل چهار نوشیدنی بلند، شیرین، یخی و دسری به نام‌های تولد، پیری، درد و مرگ است.

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

نوشیدنی مرگ

افرادی که شهامت خوابیدن در تابوت را دارند از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

نوشیدنی «مرگ» یک شیر شکلات خنک و غلیظ و مملو از خامه فرم‌گرفته با طعمی شیرین است.

کوکی‌های مرگ نیز به رنگ سیاه تهیه می‌شود و در پخت آنها از زغال استفاده می‌شود و به همراه یک اسکوپ بستنی شکلاتی سرو می‌شوند.

کافه مرگ بانکوک با طعم قهوه و تابوت

این رستوران در خیابان ۱۱۹۱ Phahonyothin در شهر بانکوک واقع شده است و هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر آماده خدمت‌رسانی به مشتری‌هاست.

در آخر هم بگوییم که این کافه‌رستوران برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب نیست.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
Germany
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
1
6
داداش بیا ایران ، تا هر وقت که خواستی بمون و تجربه مرگ و همچنین عذاب قبر و دوران برزخ رو با هم تجربه کن. ما ها که هر روز تو برزخیم نه 3 دقیقه
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
1
1
این رفتار احمقانه برخی از انسانهاست جسدی در تابوت قرار میگیرد هرگز نسبت به تابوت و این جهان اگاه نیست و از جهان مادی هجرت میکند و تا چند سال جسد به خاک تبدیل میشود و هیچ کس نمیتواند ان حالت را حس کند چگونه شخصی میتواند حالات مرگ را حس کند در حالی چشمانش می بیند گوشهایش می شنود و مغز فعالیت دارد حتی در زمان کما مغز زنده است و شخص را وارد رویا میکند و خاطرات شخص را پردازش میکند
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
1
2
مدل ما که خفنتره تو قبر تاریک و لباس کنده و یه کفن و مشتی هم بلوک سیمانی تو این مدلی به کار نکرده هم اعتراف میکنی حالا اینها همه کارهاشون لاکچریه
مسعود سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
1
2
خیلی از رزمندگان ما و علما و عرفا در قبر واقعی نه سه دقیقه بلکه شب تا صبح را طی میکردند ، توی شب ، توی قبرستون ، توی قبر واقعی و نه از اجبار روزگار مانند آن معتادان بلکه از روی قدرت عقیده و روح بلند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار