رباتی عجیبی که شما را از تنهایی درمی آورد!
کد خبر: ۱۱۱۱۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
فریبو سنسورها و میکروفون هایی دارد که فعالیت های روزمره را که داخل خانه اتفاق می افتد، دریافت می کند و پس از دریافت اطلاعات آن را با اعضای دیگر گروه در یک گروه چت دوستانه در میان می گذارد تا درباره ی آن به گفت وگو بپردازند.

رباتی برای غلبه بر احساس تنهایی

رباتی برای غلبه بر احساس تنهاییاختصاصی «تابناک با تو»؛ محققان کره ای علم رباتیک و هوش مصنوعی نمونه ی نخستین از یک ربات به نام فریبو Fribo را طراحی کرده اند تا به افرادی که تنها زندگی می کند کمک کند تا بر احساس تنهایی خود غلبه کنند. عملکرد این ربات این است که افراد تنها را به صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با دوستانشان تشویق می کند. این ربات یک محیط مجازی خلق می کند و کاربران را در یک مکان واحد مرکزی گرد هم می آورد.

رباتی برای غلبه بر احساس تنهایی

«فریبو» سنسورها و میکروفون هایی دارد که فعالیت های روزمره داخل خانه را دریافت می کند و پس از دریافت اطلاعات آن را با اعضای دیگر گروه در یک گروه چت دوستانه در میان می گذارد تا درباره ی آن به گفت وگو بپردازند. این اطلاعات مانند زمان رسیدن به خانه، زمان باز کردن و بستن در یخچال و انداختن لباس ها در ماشین لباسشویی و ... است.

رباتی برای غلبه بر احساس تنهایی

در واقع ربات خانگی فریبو با زیر نظر گرفتن فعالیت های صاحبش در خانه هر فعالیت او را با دوستانش به اشتراک می گذارد. فریبو نخستین بار ماه گذشته در کنفرانس جهانی شبکه های کامپیوتری به نمایش گذاشته شد. آزمایش های اولیه فریبو نتایج مثبتی را در بهبود احساس تنهایی در افراد نشان داده است.

تولیدکنندگان ربات امیدوارند تا تعاملات روزانه بین کاربران را با استفاده از این ربات افزایش دهند. البته برخی استفاده کنندگان از این ربات، نگرانی هایی بابت از بین رفتن حریم خصوصی خود ابراز کرده اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
نوعی نگاه بدبینانه می گوید با این روبات ، سلطه سازمان های جاسوسی و قدرتهای جهانی شکل کاملا واقعی به خود میگیرد .
آن ها به دنبال رفع تنهایی آدم ها نیستند ، بلکه هدف کنترل کوچکترین فعالیت های خصوصی آدم ها هستند تا هم کنترل بهتری بر آن داشته باشند و هم تحلیل های شخصیتی متفاوتی در اختیار داشته باشند که در دسته بندی و نوع واکنش ها به عملکرد گروههای انسانی واقعی تر شود
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
میخاهند بدانند تا چه حد بدبخت بیچاره ایم.....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار