طرز تهیه‌ی اسکالوپ پنیر و سیب زمینی
کد خبر: ۱۱۱۰۵۴
تاریخ انتشار: 2018 June 06    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
امروز برای شما روش تهیه‌‌ی یک غذای ایتالیایی را قرار داده‌ایم. اسکالوپ به روش‌های گوناگونی تهیه می‌شود که در این آموزش، روش تهیه‌ی اسکالوپ پنیر و سیب زمینی را تهیه دیده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این غذای ایتالیایی، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی اسکالوپ پنیر و سیب زمینیاختصاصی تابناک باتو؛ امروز برای شما روش تهیه‌‌ی یک غذای ایتالیایی را قرار داده‌ایم. اسکالوپ به روش‌های گوناگونی تهیه می‌شود که در این آموزش، روش تهیه‌ی اسکالوپ پنیر و سیب زمینی را تهیه دیده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این غذای ایتالیایی، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی اسکالوپ پنیر و سیب زمینی

مواد لازم:

سیب زمینی ورقه ورقه شده: 4 عدد متوسط

کره: سه قاشق غذاخوری

آرد: سه قاشق غذاخوری

شیر: یک و نیم پیمانه

نمک: یک قاشق چایخوری

فلفل: کمی

پنیر چدار رنده شده: یک پیمانه

پنیر پارمسان رنده شده: نصف پیمانه

پودر پاپریکا: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

کره را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا آب شود. آرد را به کره اضافه می‌کنیم و به آرامی تفت می‌دهیم. پس از گذشت یک دقیقه، شیر را به مخلوط قبلی اضافه کرده و به سرعت آن را هم می‌زنیم تا مواد کاملا صاف و یکدست شوند. در پایان نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا به آرامی به نقطه‌ی جوش برسد. در این هنگام پنیر چدار را اضافه کرده و مواد را هم می‌زنیم. سس ما آماده است.
سینی فر را چرب کرده و ورقه‌های نازک سیب زمینی را کف آن می‌چینیم. نصف سس را روی سیب زمینی‌ها می‌ریزیم. بقیه‌ی سیب زمینی‌ها را روی سس می‌چینیم و بقیه‌ی سس را روی آنها می‌ریزیم.
در پایان پنیر پارمسان و پودر پاپریکا را روی مواد می‌ریزیم.
سینی را به مدت یک ساعت در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: justfood

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار