چرا سیاه‌پوست‌ها و کم‌درآمدها بیشتر طرفدار فیسبوک هستند!
کد خبر: ۱۱۰۹۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
بر پایه یک مطالعه انجام شده در مرکز مطالعاتی Pew، فقط ۵۱ درصد از کاربران امریکایی بین سنین ۱۳ و ۱۷ ساله گفتند از فیسبوک استفاده می‌کنند. همین مرکز در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود بیش از ۷۱ درصد کاربران نوجوان امریکایی عضو فیسبوک هستند و این پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب‌ترین بود.

چرا سیاه‌پوست‌ها و کم‌درآمدها بیشتر طرفدار فیسبوک هستند!

چرا سیاه‌پوست‌ها و کم‌درآمدها بیشتر طرفدار فیسبوک هستند!   به گزارش «تابناک باتو»؛ نوجوانان و جوانان کم سن ترجیح می‌دهند از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اسنپ‌چت و اینستاگرام به جای فیسبوک استفاده کنند.

بر پایه یک مطالعه انجام شده در مرکز مطالعاتی Pew، فقط ۵۱ درصد از کاربران امریکایی بین سنین ۱۳ و ۱۷ ساله گفتند از فیسبوک استفاده می‌کنند. همین مرکز در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود بیش از ۷۱ درصد کاربران نوجوان امریکایی عضو فیسبوک هستند و این پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب‌ترین بود.

مرکز Pew گزارش داده در میان نوجوانان امریکایی، یوتیوب با ۸۵ درصد، اینستاگرام با ۷۲ درصد و اسنپ‌چت با ۶۹ درصد بالاتر از فیسبوک با ۵۱ درصد استفاده قرار دارند. این آمار به وضوح نشان‌دهنده کاهش محبوبیت این شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر و پیشی گرفتن برخی از رقباست.

چرا سیاه‌پوست‌ها و کم‌درآمدها بیشتر طرفدار فیسبوک هستند!

در سال ۲۰۱۵، شاهد آمار محبوبیت بسیار متفاوتی از سوی این اپلیکیشن‌ها بودیم. در آن سال مرکز Pew گزارش داد اینستاگرام با ۵۲ درصد و اسنپ‌چت با ۴۱ درصد پس از فیسبوک با ۷۱ درصد قرار داشتند و یوتیوب اصلا در این نظرسنجی حضور نداشت.

یکی دیگر از آمارهای جالب گزارش اخیر، نسبت و مقایسه استفاده از فیسبوک در میان نوجوانان با سطح رفاهی بالا و پایین است. نزدیک به ۷۰ درصد نوجوانان عضو خانواده‌های کم درآمد هنوز از فیسبوک استفاده می‌کنند، ولی نوجوانان عضو خانواده‌های پردرآمد تنها ۳۶ درصد عضو فیسبوک هستند.

در این مطالعه، خانواده‌های با درآمد کمتر از ۳۰ هزار دلار در سال به عنوان کم درآمد و خانواده‌های با درآمد ۷۵ هزار و بالاتر به عنوان پر درآمد شناخته شدند.

چرا سیاه‌پوست‌ها و کم‌درآمدها بیشتر طرفدار فیسبوک هستند!


سن، جنیست، نژاد

وقتی از این نوجوانان پرسیده می‌شود به نظرشان کدام پلتفرم آنلاین در میان نوجوانان محبوب‌تر است؛ فقط ۱۰ درصد جواب دادند فیسبوک. نزدیک به ۳۵ درصد از اسنپ‌چت، ۳۲ درصد از یوتیوب و ۱۵ درصد از اینستاگرام نام می‌برند.

جنسیت و نژاد هم در میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار است. مثلا دختران بیشتر طرفدار اسنپ‌چت هستند و یک نسبت ۴۲ به ۲۹ درصد حاکم است. در عوض، پسران طرفدار یوتیوب هستند و نسبتی ۳۹ به ۲۵ درصدی را شاهد هستیم.

نوجوانان سیاه‌پوست بیشتر طرفدار فیسبوک هستند (نسبت ۲۶ در مقابل ۷ درصد) ولی نوجوانان سفیدپوست بیشتر به اسنپ‌چت تمایل دارند (۴۱ درصد).

در ماه‌های اخیر، چندین گزارش و مطالعه تحقیقاتی یا نظرسنجی انجام شده، نشان دادند که فیسبوک دارد به پلتفرمی برای کاربران میان‌سال و مسن تبدیل می‌شود و کاربران جوان و نوجوان در حال کوچ به سوی پلتفرم‌های به‌روزتر و جذاب‌تر هستند.

مؤسسه eMarketer در ماه فوریه امسال برآورد کرد، کاربران امریکایی دوازده تا هفده سال فیسبوک، حدود ۹.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کنند؛ یعنی سه برابر نسبت به سال گذشته!

این مؤسسه پیش‌بینی کرده است، فیسبوک فقط ۲.۱ میلیون کاربر امریکایی زیر ۲۵ سال داشته باشد. با این حال، فیسبوک هنوز بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی با ۲.۲ میلیارد عضو در جهان است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
خب آخرش واقعاً چرا؟!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
اخه کسی که پولدار فضای مجازی بره چیکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار