برخورد ابزاری رسانه‌های دوم‌خردادی با سلبریتی‌ها +سند
کد خبر: ۱۱۰۹۶۸
تاریخ انتشار: 2018 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

در پی اقدام برخی هنرمندان و بازیگران مشهور کشور از جمله به "پرویز پرستویی، فلور نظری، مهناز افشار، شیلا خداداد، پرستوی گلستانی، احسان کرمی، برزو ارجمند، مازیار میری، حمیدرضا آذرنگ، مریم به وبانی، بهار ارجمند و ... برای عدم شرکت در مراسم افطاری رئیس‌جمهور اعلام کردند؛ این دسته از هنرمندان به دلایلی مختلفی که کلیت آن اعتراض به عملکرد رئیس‌جمهور بود، تصمیم گرفتند، این اقدام اعتراضی خود به رئیس دولت را علناً اعلام کنند.

و، اما بعد از این اقدام، برخی فعالان سیاسی بدون، سلبریتی‌های تحریم کننده جلسه افطاری رئیس‌جمهور را به باد نقد گرفته از این اقدام آن‌ها را تقبیح کردند تا جایی که روزنامه حامی دولت سازندگی طی مطلبی با تقسیم هنرمندان به دسته افطاری روحانی را تحریم نکرده بودند و دسته‌ای این مراسم را تحریم کرده بودند، در نقد عملکرد تحریم کننده نوشت: "اگرچه کسانی که به ضیافت افطاری روحانی نه گفتند، عده قلیلی بودند و جز تنی چند از آنها، هنرمند بنام و نامداری در میانشان نبود، اما بالاخره توانستند پیش از مراسم افطاری جلب توجه کنند... اگر به نام کسانی که افطاری روحانی را تحریم کردند بیاندازیم می‌بینیم که آن‌ها نه تنها در پشت پرده با قدرت در حال سازش هستند بلکه برای اینکه مناسبات مالی هنری‌شان به خطر نیافتد، تصمیم گرفتند به افطاری روحانی نروند".

این رسانه حامی دولت، درباره چرایی و نیت بازیگران و هنرمندانی که به افطاری روحانی نرفته بودند، گفته است: مجبور شدند برای ممنوع نشدن پخش سریالشان و پابرجا ماندن سفر آمریکا، به روحانی نه بگویید و ژست روشنفکری و مردم خواهی بگیرند. اظهارات روزنامه حامی دولت علیه هنرمندان منتقد روحانی در حالی است که حامیان دولت در سال ۹۲ و ۹۶ به حمایت از این دسته از هنرمندان افتخار کرده و حمایت‌های آنان از حسن روحانی با آب‌وتاب گسترده در رسانه‌ها و شبکه اجتماعی خود پخش می‌کردند که اوج آن انتخابات ۹۶ بود.

به طور مثال، در انتخابات این رسانه‌ها با درج تصویر برخی هنرمندان و بازیگران در صفحه نخست رسانه‌های متبوع خود، خبری، چون "حمایت ۱۴۰ هنرمند از روحانی" منتشر و سعی داشتند آرای هنرمندان را برای گزینه موردنظر خود مصادره کنند و این در حالی است که امروز همین رسانه‌ها، آن هنرمندان را "غیرنامدار" "عده قلیل" و ... می‌خوانند.

در همین زمینه یکی از هنرمندان با سابقه کشور به تسنیم می‌گوید: مشکل این جریان این است که هنرمندان و بازیگران محبوب کشور تنها برای حمایت و انتخابات می‌خواهند و هنرمندی که معترض یا منتقد باشند را اصلاً هنرمند نمی‌دانند که این اقدام مصداق نگاه ابزاری یک هنر و هنرمند است؛ مردم می‌بیند این همان هنرمندانی هستند که از شما حمایت می‌کردند و نباید تنها در فصل انتخابات مهم باشند و به صرف عدم شرکت در یک مراسم افطاری با عناوین غیرمحترمانه خطاب شوند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار