هشت مزیت مهم برای زندگی به سبک مینیمال
کد خبر: ۱۱۰۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
سبک زندگی مینیمال، روشی برای کنار گذاشتن تجمل‌گرایی و شکم‌پرستی است. درست نقطه‌ی مقابل سبکی از زندگی که معمولا در رادیو و تلویزیون، تبلیغات آن را می‌شنویم یا می‌بینیم. ما در جامعه‌یی زندگی می‌کنیم که بیشتر، به انباشته‌های مادی خود افتخار می‌کنیم تا به داشته‌هایمان...

مینیمالیستی

مینیمالیستیبه گزارش « تابناک با تو»؛ سبک زندگی مینیمال، روشی برای کنار گذاشتن تجمل‌گرایی و شکم‌پرستی است. درست، نقطه‌ی مقابل سبکی از زندگی که معمولا در رادیو و تلویزیون، تبلیغات آن را می‌شنویم یا می‌بینیم. ما در جامعه‌یی زندگی می‌کنیم که بیشتر، به انباشته‌های مادی خود افتخار می‌کنیم تا به داشته‌هایمان. به نظر می‌رسد که ما هر روز بیشتر به سمت چشم و هم چشمی‌، مصرف‌گرایی، مال اندوزی، سردرگمی و گرفتاری در چنگ بدهی‌های پایان ناپذیر، در حرکت هستیم. با یادگیری سبک زندگی مینیمالیستی، ما می‌توانیم به راحتی، از انجام کارهایی که به آنها نیازی نداریم صرفه‌نظر کرده و در عوض بر روی انجام کارهای ضروری و مفید تمرکز کنیم.

کمتر، غنی‌تر است

این سبک از زندگی بر اساس سادگی شکل گرفته است. این ساده زیستی و کمتر داشتن به ما کمک می‌کند تا از شر لوازم و وسائل دست و پا گیر خلاص شده و همچنین، نگران افزایش هزینه‌ها و سامان‌دهی لوازم اضافی خود نباشیم.

این نوع زندگی ، مزایای زیادی را به همراه دارد که در ادامه ، مهمترین آنها را مرور خواهیم کرد.

ایجاد مکانی مناسب، برای آنچه بااهمیت‌تر است

وقتی لوازم اضافی و به درد نخور را دور می‌ریزیم می‌توانیم فضای بیشتری را ایجاد کرده و در آرامش بر روی برنامه‌ها و مسائل مهم خود تمرکز کنیم. در شرایطی که محیط زندگی‌ خودمان را با اشیاء غیرضروری و بی‌استفاده پر کرده‌ایم، حتی نفس کشیدن در چنین فضای تنگ و محدودی، کار آسانی نیست. بهتر است فضای زندگیمان را پر از معنا و خالی از کالاهای بی‌ارزش کنیم.

آزادی بیشتر

اندوخته‌های ما، وقتی از جنس کالا و مادیات باشند فقط باعث گرفتاری و عذابند و باید همیشه در وحشت و ترس از دست دادنشان زندگی کنیم. اما زمانی که آنها را نادیده می‌گیریم و خودمان را از بند اسارت آنها رها می‌کنیم می‌توانیم احساس آزادی کنیم؛ احساسی که قبلا هرگز آن را تجربه نکرده‌ایم. آزادی از حرص، طمع، وسواس، بدهی و کار زیاد و طاقت فرسا.

هشت مزیت مهم برای زندگی به سبک مینیمال

تمرکز بیشتر بر سلامتی و سرگرمی

کارهای دوست داشتنی زیادی هستند که به دلیل کمبود زمان، قادر به انجام آنها نیستیم. ما معمولا زمان کافی برای اینکه بیشتر در خانه و در کنار خانواده‌مان باشیم، با فرزندان خود بازی کنیم، ورزش کنیم، کتاب مورد علاقه‌مان را بخوانیم یا به مسافرت برویم، نداریم. در عوض، مدام از این فروشگاه به فروشگاه دیگر در حال رفت و آمد و جمع آوری لوازم و اجناس غیرضروری و اضافی هستیم. در این شرایط، چگونه می‌توانیم زمانمان را به درستی مدیریت کنیم و وقتمان را برای انجام کارهای ضروری و موردعلاقه‌ی خود صرف کنیم ؟ با انتخاب یک زندگی مینیمال، می‌توانیم به گونه‌ی شایسته‌تری از لحظات و دقایق زندگیمان بهره ببریم.

تمرکز کمتر بر مادیات

به نظر می‌رسد که گاهی از روی ناچاری و پر کردن یک خلا بزرگ در زندگیمان به سمت مادی‌گرایی کشیده می‌شویم. غافل از اینکه پول با خودش آسایش به همراه دارد. همین و بس. اما با آن نمی‌توان خوشبختی را خرید. رضایت و خوشبختی زمانی آغاز می‌شود که علاقه‌ و وسواس بیش از اندازه‌ی ما به پول، به پایان رسیده باشد. لذتی که وابسته به اشیای غیر ضروری و مادیات باشد یک شادی و لذت کاذب است و باید دائما این واقعیت را به خودمان یادآوری کنیم.

آرامش ذهنی بیشتر

وقتی به اندوخته‌ها و انباشته‌های مادی خود وابسته‌ هستیم همواره باید با وحشت اینکه ممکن است روزی آنها را از دست بدهیم، زندگی کنیم. اما کسی که معنا و لذت زندگی را در سبک باری و سادگی جستجو می‌کند دارای افکاری متمرکز و ذهنی آرام است. میوه‌ی سادگی، زیستن در نهایت آسودگی و آرامش است.

احساس خوشبختی بیشتر

وقتی پراکندگی و هرج و مرج کنار زده می‌شود، خوشبختی از راه می‌رسد. به آنچه در اطرافتان پراکنده شده نگاه می‌کنید و از خودتان می‌پرسید آیا اینها جزو اولویت‌های زندگی من هستند؟ در این لحظه، شادی‌های کاذب جای خودشان را به رضایت و لذت‌های واقعی می‌دهند. چون شما متوجه این واقعیت شده‌اید که با آگاهی و تمرکز بر الویت‌های زندگی خود، موثرتر خواهید بود. وقتی احساس می‌کنید که اثرگذار و مفید هستید می‌توانید به خوشبختی و لذت واقعی دست پیدا کنید.

کمتر از شکست می‌ترسیم

وقتی کسی چیزی برای از دست دادن ندارد، نه تنها از شکست خوردن نمی‌ترسد بلکه جسورانه‌تر عمل می‌کند. برای کسی که اهداف بلندی را در زندگی خود انتخاب کرده و به دنبال تحقق رویاهای خود است، مسائل مادی نمی‌تواند سد راه او شود.

اعتماد به نفس بیشتر

سبک زندگی مینیمال، مستقل بودن و خوداتکایی را ترویج می‌دهد. وقتی شما به این شیوه زندگی می‌کنید اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید تا در جستجوی خوشبختی باشید.

منبع: sabzeroshan

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
1
این همون "ساده زیستی" خودمون نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار