طرز تهیه‌ی شیرینی عسل و گردو
کد خبر: ۱۱۰۶۶۶
تاریخ انتشار: 2018 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک شیرینی رولتی خوشمزه و مقوی آشنا کنیم. مواد اصلی داخل این رولت، عسل و گردو هستند. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی شیرینی رولتی عسل و گردو، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی شیرینی عسل و گردواختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک شیرینی رولتی خوشمزه و مقوی آشنا کنیم. مواد اصلی داخل این رولت، عسل و گردو هستند. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی شیرینی رولتی عسل و گردو، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی شیرینی عسل و گردو

مواد لازم:

گردوی خرد شده: 5 پیمانه

عسل: نصف پیمانه

شکر: نصف پیمانه

کره: سه چهارم پیمانه

مواد لازم برای خمیر رولت:

تخم مرغ: 3 عدد

کره: یک پیمانه

آب: نصف پیمانه

خامه ترش: یک پیمانه

مایه خمیر: دو قاشق 

شکر: سه قاشق غذاخوری

آرد: هفت پیمانه

مواد لازم برای تزیین رولت:

پودر قند: 2 پیمانه

شیر: 34 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مایه خمیر را به همراه یک چهارم فنجان آب و یک قاشق شکر، مخلوط کرده و کناری قرار می‌دهیم تا حجم آن بیشتر شود. دو پیمانه آرد را به همراه دو قاشق شکر و مایه خمیر عمل آمده مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود. 
خامه ترش را به همراه کره و بقیه‌ی آب در ظرفی ریخته و به مدت دو دقیقه روی حرارت قرار داده و مخلوط می‌کنیم. مخلوط آرد را به خامه ترش اضافه کرده و با هم زن با سرعت متوسط، هم می‌زنیم در این فاصله، تخم مرغ و وانیل را به همراه یک پیمانه آرد به مواد اضافه می‌کنیم. وقتی مواد یکدست شد، بقیه‌ی آرد را کم کم به آن اضافه می‌کنیم. خمیر به دست آمده را دست کم به مدت ده دقیقه روی یک سطح آردپاشی شده ورز می‌دهیم. خمیر را به مدت نیم ساعت کناری قرار می‌دهیم تا استراحت کند. برای مواد داخل رولت، کره را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. وقتی کره ذوب شد، شکر و عسل را به آن اضافه کرده و به آرامی هم می‌زنیم. در پایان، گردوی خرد شده را اضافه کرده هم می‌زنیم. حرارت را خاموش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم مواد خنک شوند.
خمیر را به چهار قسمت تقسیم می‌کنیم و هر قسمت را با وردنه به شکل مستطیلی به ابعاد 30*35 درمی‌آوریم. مواد داخل رولت را به چهار قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را روی یکی از خمیرها قرار می‌دهیم سپس رولت را می‌پیچیم. رولت‌ها را داخل سینی فر که آن را چرب کرده‌ایم قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم تا حجم آنها بیشتر شود.
شیر و پودر قند را با یکدیگر مخلوط کرده و با کمک قیف شرینی‌پزی یا هر وسیله‌ی مناسب دیگر، روی رولت‌ها را با این مواد تزیین می‌کنیم. سینی را داخل فر با دمای متوسط به مدت 35 دقیقه قرار می‌دهیم.
پس از خارج کردن رولت‌ها از فر، صبر می‌کنیم تا خنک شوند سپس با کمک یک چاقوی تیز، آنها را برش می‌دهیم. شیرینی‌های رولتی ما آماده‌اند.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: yumyume

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار