۵۰۴ نفر درگیر مسمومیت قارچ سمی در کرمانشاه
کد خبر: ۱۱۰۵۶۸
تاریخ انتشار: 2018 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه گفت: شمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی به علت مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی به ۵۰۴ نفر رسید.

صائب مدرسی در کرمانشاه در خصوص آخرین آمار مسمومیت‌ها بر اثر مصرف قارچ سمی در استان، اظهار داشت: تاکنون ۵۰۴ نفر براثر مصرف این‌گونه قارچ‌ها در استان دچار مسمومیت شده و به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه حال ۲ نفر را وخیم گزارش کرد و ادامه داد: ۱۹ نفر از مراجعه‌کنندگان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف قارچ در استان به شیراز منتقل شده‌اند.

وی اضافه کرد: از اول اردیبهشت‌ماه تا به امروز، هشت نفر از تعداد بیماران مبتلا به مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی در استان، جان خود را از دست داده‌اند.

مدرسی از افزایش شمار مراجعه کنندگان مسمومیت‌های قارچی به مراکز درمانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات و آگاه‌سازی‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی، رسانه‌ها و سایر عوامل دست‌اندرکار انجام می‌دهند، همچنان شمار مراجعه کنندگان مسمومیت‌های قارچی در حال افزایش است.

این مسؤول از شهروندان خواست از خرید قارچ‌های خودرو جنگلی و همچنین فله‌ای صنعتی خودداری کنند و گفت: شهروندان قارچ مصرفی خود را حتما به‌صورت بسته‌بندی شده و از مراکز مجاز خریداری کنند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار