تیمی که می خواست پابرهنه به جام جهانی برود!
کد خبر: ۱۱۰۵۵۱
تاریخ انتشار: 2018 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
جام جهانی ۱۹۵۰ برزیل یکی از عجیب ترین های تاریخ فوتبال بود. در این دوره تیم فوتبال هند از فیفا خواست تا بازیکنانش پابرهنه در مسابقات جام جهانی بازی کنند. فدراسیون فوتبال هند درخواستی را به فیفا ارائه داد تا به موجب آن بازیکنان تیم بدون کفش و پابرهنه فوتبال بازی کنند. در این دوره از جام جهانی کشور هند به عنوان اولین کشور آسیایی به جام جهانی رسید. مردم هند به قدری از این اتفاق خوشحال و شادمان بودند که سر از پا نمی شناختند و ماه ها جشن و سرور به پا کردند.

تیمی که می خواست پابرهنه به جام جهانی برود!

 تیمی که می خواست پابرهنه به جام جهانی برود!به گزارش «تابناک با تو»؛ جام جهانی 1950 برزیل یکی از عجیب ترین های تاریخ فوتبال به شمار می رود. در این دوره تیم فوتبال هند از فیفا خواست تا بازیکنانش پابرهنه در مسابقات جام جهانی حضور یابند. فدراسیون فوتبال هند درخواستی را به فیفا ارائه داد تا به موجب آن بازیکنان تیم بدون کفش و پابرهنه فوتبال بازی کنند. این درخواست از سوی فیفا با مخالفت روبرو شد و تیم فوتبال هند از رقابت ها کناره گیری کرد. در این دوره از جام جهانی کشور هند به عنوان اولین کشور آسیایی به جام جهانی رسید. مردم هند به قدری از این اتفاق خوشحال و شادمان بودند که سر از پا نمی شناختند و ماه ها جشن و سرور به پا کردند.

تیمی که می خواست پابرهنه به جام جهانی برود!

قرار بود جام جهانی 1950 در کشور برزیل انجام شود و هندوها به برزیل سفر کنند اما پس از برآورد هزینه، مسئولان ورزش کشور هند از اعزام بازیکنان فوتبال این کشور به برزیل منصرف شدند چرا که عملا پولی در بساط نبود. بازیکنان هند نه پولی برای خرید بلیت سفر به برزیل داشتند و نه حتی برای خرید کفش و پیراهن ورزشی. این حادثه تلخ، کشورشان را به ورطه غم و اندوه فرو برد. در برخی از خبرگزاری ها هم آمده که دلیل پابرهنه بودن نه مشکلات مالی بلکه به قوانین داخلی آن زمان هندوها مرتبط بوده است. با این وجود پس از این اتفاق تیم ملی فوتبال هند دو سال در بازی های المپیک, پابرهنه شرکت کرد و به رتبه های برتر این مسابقات دست یافت. هندی ها در این مسابقات توانستند تیم های بزرگی همچون ایتالیا, پاراگوئه و سوئد را شکست دهند.

تیمی که می خواست پابرهنه به جام جهانی برود!

تیمی که می خواست پابرهنه به جام جهانی برود!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار