گرانترین چای جهان در چین
کد خبر: ۱۱۰۳۹۶
تاریخ انتشار: 2018 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
چای یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی های جهان است، به ویژه در فرهنگ مردم چین که توجه زیادی به چای و انواع آن دارند. چایی که از آن سخن می گوییم Da Hong Pao نام دارد و یکی از چای های اصیل چین به شمار می رود.

گرانترین چای دنیا 1400 دلار هر گرم

گرانترین چای دنیا 1400 دلار هر گرماختصاصی «تابناک با تو»؛ چای یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی های جهان است، به ویژه در فرهنگ مردم چین که توجه زیادی به چای و انواع آن دارند. چایی که از آن سخن می گوییم Da Hong Pao نام دارد و یکی از چای های اصیل چین به شمار می رود و هر فنجان از آن در حدود 10هزار دلار قیمت دارد و هر گرم از آن 1400 دلار است. دلیل قیمت بالای آن کمیاب بودن چای مورد نظر است. درختچه های این چای در کوه های وویی در استان فوجیان چین یافت می شود و برگ هایش را فقط در فصل بهار می چینند. چینی ها رسم و رسومی دارند که برای الهه ی چای به خاطر رشد برگ های چنین چایی عبادت می کنند. براساس برخی از گزارش ها چینی ها از شیر بز برای شستن برگ های چای استفاده می کنند و بعد برگ ها را می پزند و سپس آنها را در فرآیندی که ۸۰ سال طول می کشد برای خشک کردن و طعم گرفتن می گذارند.

گرانترین چای دنیا 1400 دلار هر گرم

به دلیل کمیاب بودن این چای آن را تحت تدابیر شدید امنیتی در استان فوجیان نگهداری می کنند زیرا نمی خواهند آنچه در سال 1849 رخ داد، دوباره شاهد باشند. در آن زمان، یک گیاه شناس بریتانیایی قصد دزدی داشت و سعی کرده بود تا بذرهای گیاه کمیاب را سرقت کند و در مکان دیگری بکارد.

گرانترین چای دنیا 1400 دلار هر گرم

افسانه  ها می گویند این چای تأثیرات زیادی در بهبود امراض دارد. گفته می شود، وقتی مادر یکی از امپراتورهای سلسله ی مینگ به بیماری سختی مبتلا شد  او را با چای کمیاب کوه "وویی" درمان کردند، به همین دلیل امپراتور دستور داد تا این چای را پرورش دهند و چون امپراتور همیشه شنل قرمز بلندی به تن داشت نام چای را (دا هُنگ پائو: Da Hong Pao) به معنای شنل بزرگ قرمز گذاشتند. بنا به گزارش ها این چای که فقط در چین به عمل می آید در سالهای اخیر برگ های کمی می دهد و امکان انقراض آن برای همیشه وجود دارد.

گرانترین چای جهان در چین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار