یک زن مدیر آژانس پلیس اروپا (یوروپُل) شد
کد خبر: ۱۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: 2018 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کاترین دی بُل Catherine De Bolle زن بلژیکی چهل و هشت ساله نردبان موفقیت در امور امنیّتی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته است. او در مسیر حرفه ای خود ابتدا به منصب رئیس پلیس فدرال بلژیک رسید و اینک به عنوان رئیس دستگاه یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا با عضویت ۲۸ کشور) انتخاب شده است.

یک زن رئیس پلیس اتحادیه اروپا شد

یک زن رئیس پلیس اتحادیه اروپا شداختصاصی «تابناک با تو»؛ کاترین دی بُل Catherine De Bolle زن بلژیکی چهل و هشت ساله نردبان موفقیت در امور امنیّتی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته است. او در مسیر حرفه ای خود ابتدا به منصب رئیس پلیس فدرال بلژیک رسید و اینک به عنوان مدیر آژانس یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا با عضویت ۲۸ کشور) انتخاب شده است.

یک زن مدیر آژانس پلیس اروپا شد

کاترین دی بل در یکم ماه مه سال 2018 میلادی پست خود را دریافت کرد. بدین ترتیب او نخستین زنی است که به مدت چهارسال در این پست باقی خواهد ماند. پیش از او آقای (راب واینرایت) بریتانیایی این سمت را بر عهده داشت.  برای انتخاب رئیس پلیس فعلی رقابت بین سه نفر صورت گرفت: خانم کاترین دی بل و دو مرد از جمهوری چک و هلند که سرانجام انجمن عدالت و امور داخلی اتحادیه اروپا خانم کاترین دی بل را برای تصدی این منصب انتخاب کرد.

یک زن رئیس پلیس اتحادیه اروپا شد

او در ابتدای مسیر کاری اش دستیار پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است

یوروپل چیست؟
یوروپل پلیس اتحادیه ی اروپایی است که شامل ۲۸ کشور می شود و مقرّ آن لاهای هلند است. یوروپل هدف خود را ایستادگی در برابر جرایم سازماندهی شده و اقدامات تروریستی می داند و در همین راستا با اتحادیه ی اروپا و کشورهای مختلف همکاری می کند؛ مأموریت آنها جمع آوری اطلاعات و تحلیل و توزیع آن است.

یک زن رئیس پلیس اتحادیه اروپا شد

خانم کاترین دی بل تا اول ماه مه به عنوان رئیس فدرال بلژیک فعالیت می کرد. او نخستین زنی بود که به پست بالای پلیس در بلژیک می رسید. بیشتر همکاران او مرد بودند و ۱۲ هزار پلیس مرد زیر نظر او فعالیت می کردند. او در زمان خود با چالش های بزرگی مواجه شد و توانست از عملیات های مختلف سربلند بیرون بیاید.

یک زن رئیس پلیس اتحادیه اروپا شد

زمانی که رئیس پلیس بلژیک بود با وجود سنگینی کارهایش در مصاحبه ای گفت: حرفه ی پلیس جذاب است. او در ادامه افزود: افتخار می کنم که نخستین زنی هستم که منصب مدیر کلی فدرال بلژیک را بر عهده دارد اما مهم نیست که مسئول اول امنیت بلژیک مرد باشد یا زن؛ بلکه مهم سودمندی و بازدهی در کار است.

یک زن رئیس پلیس اتحادیه اروپا شد

یک بار از او پرسیدند که چگونه ممکن است یک زن در اداره ای کار کند که اغلبیت مرد هستند و او در پاسخ گفت: "من به کارمندانی که تحت امرم هستند گوش می دهم و در بسیاری موارد آنها را حمایت می کنم و این طبع زنانه است."  او مادر سه فرزند است. می گوید در محیط دهقانی بین زنبور، خرگوش، گربه و گوسفند بزرگ شده و سپس به دانشگاه رفته و حقوق خوانده  و پس از آن هم پله های پیشرفت را یکی پس از دیگری تا به امروز پیموده است

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار