۳ کاربرد باورنکردنی سس مایونز در خانه‌داری
کد خبر: ۱۱۰۲۹۸
تاریخ انتشار: 2018 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

شما می توانید به جای آن که سس مایونز را بخورید، از کابردهای گوناگونی که دارد در خانه داری به کار ببرید. بعضی از کاربردهایی که این سس دارد را در ادامه شرح داده ایم. سس مایونز از جمله سس های خوش طعم و معروف در دنیا می باشد. سس مایونز برای طعم‌ دادن به انواع سالاد، ساندویچ و غذاهای حاوی گوشت مرغ استفاده می شود. ولی با وجود طعم دلنشینی که این سس دارد، نباید اندازه چربی و قابلیت چاق کنندگی آن را فراموش کرد. شما می توانید به جای این که این سس را میل کنید، از آن در خانه داری به کار ببرید.

 

جلا دادن سطوح چوبی با سس مایونز

با استفاده از میزان اندکی مایونز و دستمال کاغذی سطوح کدر را می توان برق انداخت. زمان کمی به این سس اجازه دهید تا روی سطح مورد نظر استراحت کند، پس از آن با دستمال کاغذی آن را تمیز کنید. تعجب نکنید و همین حالا این کار را انجام دهید!

رفع جیر جیر درها با سس مایونز

چنانچه از صدای جیرجیر درهای منزل تان شاکی می باشید، کافی است میزان اندکی سس مایونز به لولای در بمالید.

احیای مبلمان چوبی با سس مایونز

همان گونه که گفتیم، با استفاده از مایونز، لکه های موجود در سطوح چوبی را می توان تمیز و سطح مورد نظر را برق انداخت. ولی سس مایونز تنها برای براق شدن سطوح چوبی استفاده نمی شود، بلکه می توان ترک های به وجود آمده در این سطوح را هم ترمیم کرد. بین درز ترک های موجود را با مایونز پر کنید و چند روز به آن اجازه دهید. روغن و پروتئینی که در این سس موجود است، منجر به متورم شدن چوب و درنتیجه پرشدن ترک های قدیمی می گردد.

 

قم نیوز/از من بپرس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار