شاکریه، غذای محبوب ماه رمضان
کد خبر: ۱۱۰۲۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
شاکریه، غذایی محبوب در کشور سوریه است. این غذا بیشتر در ماه رمضان تهیه می‌شود. ماده‌ی اصلی تهیه‌ی این غذا، ماست و گوشت است. «شاکریه» را می‌توان با نان و یا برنج، سرو کرد. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.

شاکریه، غذای محبوب ماه رمضاناختصاصی تابناک باتو؛شاکریه، غذایی محبوب در کشور سوریه است. این غذا بیشتر در ماه رمضان تهیه می‌شود. ماده‌ی اصلی تهیه‌ی این غذا، ماست و گوشت است. «شاکریه» را می‌توان با نان و یا برنج، سرو کرد. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.

شاکریه، غذای محبوب ماه رمضان

مواد لازم: 

ماست: 2 کیلو

گوشت گوسفندی، ترجیحا ماهیچه: یک کیلو

پیاز: یک عدد بزرگ

نمک و فلفل: به میزان لازم

هل: دو حبه

پودر نشاسته: سه قاشق غذاخوری

روغن: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

گوشت را درشت خرد کرده به همراه آب داخل ظرفی مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. وقتی روی آب گوشت، کف ظاهر شد، کف‌ها را با قاشق و به آرامی از آن جدا می‌کنیم سپس یک پیاز کامل را پوست گرفته به همراه نمک و فلفل و هل و یک قاشق روغن داخل آن می‌ریزیم. در ظرف را قرار می‌دهیم و حرارت را کم می‌کنیم تا گوشت کاملا پخته شود.

وقتی گوشت پخته شد، آب آن را جدا کرده و پیاز و هل را از داخل آن جدا می‌کنیم. گوشت را کناری قرار می‌دهیم تا خنک شود. یک چهارم پیمانه از آب گوشت را برداشته و پودر نشاسته‌ی الک شده را به همراه یک قاشق ماست به آن اضافه می‌کنیم. نشاسته را خوب با آب گوشت مخلوط می‌کنیم تا کاملا حل شود. بهتر است این کار را با هم‌زن دستی انجام دهیم.

ظرفی را روی حرارت قرار داده دو کلیو ماست را به همراه مخلوط نشاسته روی آن قرار می‌دهیم و به آرامی هم می‌زنیم. گفتنی است، ماست مورد استفاده برای این غذا، زیاد شل یا سفت نباید باشد. وقتی ماست شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم می‌کنیم و کمی نمک را به همراه قطعات گوشت، به آن اضافه می‌کنیم. ده دقیقه دیگر زمان لازم است تا شاکریه، جا بیفتد. غذای آماده شده را در ظرفی ریخته و به همراه برنج یا نان، سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: tareekaa

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
1
4
ان شاکریه همان خورش ماست اصفهانبه که با گوشت گردن و ماست و زعفران درست میشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار