جای پارک متری چند؟
کد خبر: ۱۱۰۲۲۳
تاریخ انتشار: 2018 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

همه می‌گویند که فعالیت‌شان در سطح شهر تهران کاملا غیر قانونی است و بار‌ها این موضوع از سوی پلیس و اعضای شورای شهر تهران اعلام شده است. اما همچنان بازارشان داغ داغ است...

 همه می‌گویند که فعالیت‌شان در سطح شهر تهران کاملا غیر قانونی است و بار‌ها این موضوع از سوی پلیس و اعضای شورای شهر تهران اعلام شده است.

اما همچنان بازارشان داغ داغ است، بویژه اگر در محله‌ای باشید که بار ترافیکی شدید داشته باشد و در نزدیکی موسسات خاص باشید و یا در روز‌های تعطیل بخواهید به مکان‌های تفریحی بروید؛ آن‌ها کماکان مشغول کارند و جای پارک خودرو می‌فروشند. به نرخی که خودشان معلوم می‌کنند و اگر عجله دارید و حوصله گشت و گذار برای جای پارک ندارید باید با آن‌ها کنار بیایید. افرادی که حتی لباس فرم پارکبانی ندارند و با اندک دقتی متوجه خواهید شد برخی از آن‌ها بومی آن منطقه از شهر هم نیستند!

روایت اول:

در روز‌های پایانی هفته در کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به میدان درکه تهران، با توجه به حضور افراد برای پیاده روی و کوه نوردی؛ پارکبانانی با اخذ مبالغی ٥ و ١٠ هزار تومانی (بسته به مدل خودرو) اجازه پارک کردن را به افراد می‌دهند. در این محدوده از پارکبان مسن ۸۰ ساله تا جوانان را خواهید دید که با قرار دادن مخروط ترافیکی (کله قندی پلاستیکی) و یک صندلی کوچک تاشو که بر آن تکیه زدند؛ مانع از پارک کردن خودرو بدون پرداخت هزینه می‌شوند.

روایت دوم:

در محدوده پارک آب و آتش واقع در میدان ونک نیز پارکبانی مسن حضور دارد که نسبت به مدل خودرو‌ها مبلغی را دریافت می‌کند و بدون دریافت مبلغ اجازه پارک کردن را به خودرو‌ها نمی‌دهد و این شخص نیز همانند پارکبان‌های محدوده درکه، مانع پارک کردن بدون پرداخت پول می‌شود و لباس فرمی بر تن ندارد.

روایت سوم:

در محدوده خیابان شریعتی باز هم شاهد همان اتفاق خواهید بود و پارکبان حاضر در محدوده با دریافت مبلغ ٥ هزار تومان بدون توجه به مدت زمانی که افراد در محدوده خودروشان را پارک می‌کنند، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پدیده پارکبانی همچنان در خیابان‌های پایتخت وجود دارد؛ در حالی که همه مسئولان مربوطه در مواجهه با این پدیده، تنها یک توصیه دارند: شهروندان تهرانی نباید به هیچ وجه به پارکبان‌هایی که همچنان در بعضی از خیابان‌های شهر تهران اقدام به فعالیت غیر قانونی می‌کنند پولی پرداخت کنند.

اپلیکیشن‌های موبایلی جای پارک خودرو در راه!

افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای پنجم شهر تهران در اعتراض به فعالیت پارکبانان گفته است: گرفتن وجه توسط پارکبانان قطعا تخلف است و حتما با توجه به اعلام پلیس قابل پیگرد قانونی است.

از سویی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اجاره آنلاین محل پارک خودرو در تهران می‌گوید: قرار است طراحی صورت گیرد که مردم با اپلیکیشن‌های موبایلی جای پارک خود را رزرو کرده و پول را آنلاین پرداخت کنند و اگر ماشین دیگری در جای مربوطه پارک کند جریمه می‌شود.

همچنین سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه مردم نباید به صورت دستی پولی بابت پارک حاشیه خودرو پرداخت کنند، گفت: از نظر ما اخذ دستی پول پارک خودرو در حاشیه معابر توسط پارکبان‌ها هیچ توجیهی ندارد و پلیس پیگیر اخذ مکانیزه هزینه پارک حاشیه‌ای خودرو و نصب تجهیزات مکانیزه و الکترونیکی در اماکنی که نیاز به نصب این تجهیزات دارند، خواهد بود؛ و باز هم این داستان ادامه دارد و مردم شهر کم کم به این بی نظمی و فعالیت غیر قانونی عادت کرده اند!

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار