۲۲ کشته درپی گسترش ویروس ابولا در کنگو
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷
تاریخ انتشار: 2018 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

بر اساس آمار رسمی ۵۲ مورد ابتلا به ویروس ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو تأیید شده است و تاکنون ۲۲ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس آمار رسمی ۵۲ مورد ابتلا به ویروس ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو تأیید شده است و تا کنون ۲۲ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند ۵۲ مورد ابتلا به بیماری ابولا و ۲۲ قربانی در شمال غرب این کشور گزارش شده است. این آمار در مقایسه با آماری که پیش از این گزارش شده بود از کاهش شمار قربانیان حکایت دارد.

در بیانیه وزارت بهداشت کنگو آمده است: "در مجموع ۵۲ مورد ابتلا به تب خونریزی دهنده ویروس ابولا در منطقه ثبت شده که ۳۱ مورد تأیید شده، ۱۳ مورد احتمالی و ۸ مورد مشکوک است. پیش از این آمار ارائه شده از ۵۸ مورد مشکوک حکایت داشت ".

وزارت بهداشت کنگو همچنین تصریح کرد مجموع تلفات این بیماری تا کنون ۲۲ نفر بوده است که نشان دهنده کاهش تعداد قربانیان است. در آمار قبلی شمار جان باختگان ویروس ابولا ۲۷ نفر گزارش شده بود. شیوع بیماری ابولا هشتم ماه مه در بیکورو Bikoro در ۶۰۰ کیلومتری شمال کینشازا شروع شد و پس از آن به شهر امبانداکا Mbandaka با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت گسترش پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار