محاکمه آخرین عضو باند یاکوزا
کد خبر: ۱۱۰۱۹۴
تاریخ انتشار: 2018 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

آخرین عضو باند یاکوزا که سه‌سال قبل در شهر ناگویای ژاپن پسر جوان ایرانی را به قتل رسانده بود به زودی در دادگاه کیفری یک استان محاکمه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، اوایل دی‌سال‌۹۴ بود که زنی در تهران به اداره پلیس رفت و گفت: پسر جوانش در شهر ناگویا ژاپن به دست چند مرد ایرانی به قتل رسیده است.

با اعلام این خبر پرونده قتل مرد جوان به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

مأموران پلیس در مکاتبات با پلیس کشور ژاپن دریافتند روز حادثه هفت‌مرد جوان مسلح با قمه و چاقو راه خودروی مقتول را سد کرده و یکی از آن‌ها او را با قمه هدف قرار داده و به قتل رسانده‌است.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد مأموران پلیس شهر ناگویا شش‌نفر از متهمان را بازداشت کرده، اما یکی از آن‌ها مرد‌۳۱ ساله‌ای است که به مکان نامعلومی گریخته است. بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا اینکه مرداد سال‌۹۶ مأموران متوجه شدند آخرین عضو باند یاکوزا پس از فرار از ژاپن مدتی است به صورت مخفیانه در ایران زندگی می‌کند. پس از این بود که مأموران وی را در یکی از شهر‌های شمالی تهران بازداشت کردند.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس به درگیری با پسر جوان در شهر ناگویا اعتراف کرد، اما ادعا کرد که او یک ضربه به مقتول زده است و قاتل نیست و همدستانش او را به قتل رسانده‌اند.

متهم در توضیح حادثه مرگبار گفت: من و همدستانم در باند مواد‌مخدری فعالیت می‌کردیم. مقتول سیم کارتی در اختیار داشت که خریداران مواد مخدر با آن تماس می‌گرفتند به همین دلیل ما سیم‌کارت او را به مبلغ ۴‌میلیارد تومان خریداری کردیم تا پس از آن مشتریانش با ما تماس بگیرند. مدتی بعد متوجه شدیم که مشتریان مواد مخدر روز به روز کمتر می‌شوند و برای خرید مواد با سیم‌کارت تماس نمی‌گیرند که متوجه شدیم مقتول شماره جدیدی به مشتریانش داده و از آن‌ها خواسته با شماره جدید تماس بگیرند. بنابراین از مقتول خواستیم پول ما را پس بدهد، اما او قبول نکرد تا اینکه روز حادثه به عنوان مشتری با او قرار گذاشتیم تا او را بترسانیم و پول سیم کارت را بگیریم. وقتی ما را دید با خودرواش فرار کرد که ما هم با سه خودرو او را تعقیب کردیم تا اینکه او خودرواش با جدول کنار خیابان برخورد کرد و متوقف شد. پس از این او با اسلحه ما را تهدید کرد که من با چاقوی دوکی شکلی ضربه‌ای به دستش زدم و او هم به صورتم گاز اشک‌آور پاشید که من دیگر چیزی نفهمیدم و دوستانم با او درگیر بودند و او را به قتل رساندند.

در حالی که متهم قتل را انکار می‌کرد بررسی فیلم ارسالی صحنه درگیری از ژاپن به ایران نشان می‌داد متهم بازداشت شده ضربه مرگبار را به مقتول زده است. همچنین پزشکی قانونی ژاپن هم اعلام کرده بود که مقتول با ضربه جسم نوک تیزی دوکی شکل به قتل رسیده است که این نظریه با ادعای متهم که در تحقیقات گفته بود چاقوی دوکی شکلی در دست داشته و با آن به مقتول ضربه زده است یکسان است. بدین ترتیب با توجه به قرائن و شواهد موجود در پرونده قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران کیفرخواست آخرین عضو باند یاکوزا را به اتهام قتل عمد صادر کرد.

متهم به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.
شش‌متهم دستگیر شده در ژاپن نیز در دادگاه کاتوچیکارا به سه تا هفت‌سال حبس محکوم شدند.

روزنامه جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار