ترامپ، مردم خشمگین کره جنوبی را به خیابان کشاند+تصاویر
کد خبر: ۱۱۰۱۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

شهروندان خشمگین کره جنوبی پس از عقب‌نشینی رئیس‌جمهور آمریکا از دیدار با رهبر کره شمالی، در سئول دست به تظاهرات زدند.

به گزارش یورونیوز، شهروندان خشمگین کره جنوبی روز جمعه پس از انتشار خبر لغو نشست سران کره شمالی و آمریکا از سوی دونالد ترامپ، به خیابان‌های سئول آمدند و خشم خود را از این تصمیم او که به گفته آن‌ها پس از سال‌های طولانی فرصت آن‌ها برای زندگی در صلح را از بین برده است، ابراز کردند.

ترامپ، مردم خشمگین کره جنوبی را به خیابان کشاند+تصاویر

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سئول عمدتا دانشجویان و فعالان حقوق بشر بودند. معترضان کره‌ای همچنین مقابل سفارت آمریکا در سئول دست به تجمع زدند. آن‌ها این تصمیم ترامپ را محکوم و حتی عکس‌های او را پاره کردند.

ترامپ روز پنج‌شنبه و پس از چند ماه تلاش دیپلماتیک، دیدار خود با رهبر کره شمالی را که قرار بود ۱۲ ژوئن در سنگاپور انجام شود، لغو کرد.

ترامپ، مردم خشمگین کره جنوبی را به خیابان کشاند+تصاویر

مون جائه‌این، رئیس جمهور کره جنوبی، نیز که برای برگزاری این نشست به سختی تلاش و حتی این هفته در دیدار با دونالد ترامپ اهمیت استفاده از این فرصت نادر را به او تاکید کرده بود، اعلام کرد که از خبر لغو این دیدار «بهت‌زده» شده است.

خبر عهدشکنی آمریکا در حالی اعلام شد که کره شمالی روز پنج‌شنبه طبق وعده‌ای که پیش‌تر داده بود، سایت هسته‌ای «پونگی‌ری» را که پیش از این شش آزمایش هسته‌ای در آن انجام شده بود، تخریب کرد. رهبر کره شمالی حتی برای نشان دادن حسن نیت خود، سه شهروند آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد کرد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
1
0
به نظرم شکوندن شاخ این ترامپ با متحد شدن کشورها کاری نداره....احمقه به تمام معنا...
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
الان ديگه كره ي شمالي خوب شده و امريكا بد؟ عهد شكني؟ يه ديدار بوده كه اول كره اذ ها تهديد به لغو كردن و ترامپ براي حفظ وجهه ي امريكا زودتر خودش لغو كرد! جو نديد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار