گران کردن هندوانه و سبزی به بهانه ماه رمضان +عکس
کد خبر: ۱۱۰۱۴۴
تاریخ انتشار: 2018 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

با ورود به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای محصولاتی مانند سبزی و هندوانه قیمت این دومحصول به‌شدت افزایش یافته است که عرضه‌کنندگان بازار دلیل این امر را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند.

با توجه به اینکه هندوانه به عنوان میوه‌ای است که روزه‌داران برای رفع عطش در ماه رمضان از آن استفاده می‌کنند قیمت این محصول از حدود ۷۰۰ تومان در هر کیلوگرم با آغاز ماه رمضان به یکباره افزایش یافت و به ۱۵۰۰ تومان تا ۱۸۰۰ تومان رسید به طوری که این محصول در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز به قیمت ۱۶۲۰ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران نیز ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است؛ بنابراین گزارش قیمت انواع سبزی نیز در این ایام افزایش‌یافته است به طوری که هر کیلوگرم از این محصول از حدود ۱۷۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان در میادین میوه وتره‌بار و حدود ۳۰۰۰ تومان در سطح شهر تهران رسیده است و حتی در برخی مغازه‌ها تا ۴۰۰۰ تومان نیز به فروش می‌رسد.

قیمت عمده‌فروش سبزی نیز در میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران نیز ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان برای سبزی‌خوردن و ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تومانی برای سبزی به‌اصطلاح جور است.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: دلیل افزایش قیمت هندوانه و سبزی در بازار تهران افزایش تقاضا برای این محصول با آغاز ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: انواع سبزی ۱۶۰۰ هزار تومان تا ۲۵۰۰ هزار تومان و بعضی سبزی‌های انتخابی تا ۳۰۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت این محصول قبل از این ایام ۱۵۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان در هر کیلو بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران ادامه داد: امیدواریم که از ۱۲ یا از نیمه دوم ماه رمضان قیمت سبزی با کاهش تقاضا دوباره در بازار کاهش یابد.

وی تصریح کرد: دلیل افزایش قیمت هندوانه نیز در این ایام افزایش تقاضا است که قیمت این محصول هم از نیمه دوم ماه رمضان کاهش می‌یابد.

کارگر گفت: قیمت هندوانه نیز در میدان مرکزی میوه و تره بار ۱۵۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان بود این در حالی بود که قیمت این محصول قبل از آغاز ماه رمضان ۳۰۰ تومان تا ۱۵۰۰ تومان بود.

وی اظهار داشت که قیمت خرده‌فروشی این محصول در سطح شهر می‌تواند ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر باشد؛ بنابراین گزارش لیست قیمت جدید عمده فروشی انواع محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران را می‌توانید در ذیل مطب مشاهده کنید.

گران کردن هندوانه و سبزی به بهانه ماه رمضان +عکس

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار