علت فوت مادر باردار مازندرانی و جوان آملی تشریح شد
کد خبر: ۱۱۰۰۱۹
تاریخ انتشار: 2018 May 24    -    ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
سه پرونده اشتباهات پزشکی در یک مرکز درمانی مازندران به روی رسانه‌ها باز شد که تزریق خون اشتباه، تزریق سریع سرم و خون‌ریزی ناشی از بارداری علت مرگ سه نفر توسط پزشکی قانونی مازندران تشخیص داده شده است.

اول اردبیهشت‌ماه امسال خبری ماجرای مرگ زن بیمار بر اثر تزریق خون اشتباه در بیمارستان دولتی ساری در این رسانه منتشر شد که خبر این‌گونه بود؛ زن جوان که برای درمان دیسک کمر در یکی از بیمارستان‌های شهر ساری تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به خاطر تزریق اشتباه خون جان باخت.

اکنون بعد از گذشت یک‌ماه پاسخ پزشکی قانونی مازندران به علت مرگ تزریق خون اشتباه در یک مرکز درمانی ساری فرصتی شد تا علت مرگ مادر باردار و فوت جوان آملی به دلیل تزریق اشتباه دوباره روی میز رسانه‌ها قرار گیرد.

با وجود رسانه‌ای شدن فوت این دو نفر، اما به صورت شفاف در ارتباط با این پرونده‌ها اطلاع‌رسانی و اظهارنظر کارشناسی در ارتباط با مرگ این دو نفر مطلبی منتشر نشده بود.

مشخص شدن علت فوت خانمی که خبر اولیه آن تزریق خون اشتباه در رسانه‌ها منتشر شد فرصت خوبی بود تا دلیل مرگ مادر باردار و جوان آملی را از مدیرکل پزشکی قانونی مازندران را بپرسیم.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، دلیل مرگ این مادر باردار ساروی را خون‌ریزی ناشی از زایمان اعلام کرد و گفت: پرونده در حال حاضر در اختیار نظام پزشکی قرار دارد و اقدامات بعدی از این طریق انجام می‌شود.

وی همچنین علت فوت جوان آملی که ۱۵ آبان‌ماه سال ۹۵ گفته شد به دلیل اشتباهات پزشکی رخ داده را نیز عارضه دارویی اعلام کرد و گفت: دارو با سرعت زیاد به بیمار تزریق شده است که این پرونده هم براساس روال در نظام پزشکی رسیدگی می‌شود.

اما پرونده تزریق خون اشتباه با حساسیت‌های ویژه‌ای در رسانه منتشر شده است که مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این باره گفت: علت مرگ تزریق خون نامتجانس بوده و به جهت بررسی علت این تشخیص خون نامتجانس نیاز به کمیسیون تخصصی در نظام پزشکی است که در هیأت‌های انتظامی پزشکی قانونی و کمیسیون پزشکی قانونی بررسی و نسبت به تعیین فرد یا افراد مقصر در این پرونده اظهارنظر می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در وهله نخست علت مرگ را اعلام کردیم.
فارس
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار