وزش باد شدید در تهران
کد خبر: ۱۰۹۸۷۸
تاریخ انتشار: 2018 May 22    -    ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

فردا وقوع رگبار و رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، ارتفاعات کرمان و استان مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی فردا در شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، دامنه‌های البرز، برخی مناطق سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، غرب یزد و کرمان فعال است و سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در این مناطق خواهد شد.

شدت بارش‌ها فردا در آذربایجان غربی، جنوب و غرب به آذربایجان شرقی، همدان، استان مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، شمال فارس و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه ضمن تضعیف فعالیت این سامانه بارشی، گستره فعالیت آن به بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات مرکزی و غربی البرز، بخش‌هایی از مرکز، غرب یزد و ارتفاعات کرمان محدود می‌شود.

فردا در شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شرق کشور وقوع پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

فردا به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابر‌های جوششی، وقوع رگبارورعدوبرق و تند باد‌های شدید لحظه‌ای و احتمال تگرگ و سیلاب موقت و ناگهانی در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

فردا رگبار و رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در آذربایجان غربی، جنوب و غرب آذربایجان شرقی، همدان، نیمه جنوبی مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود با توجه به انتظار وقوع آذرخش به‌خصوص در مناطق کوهستانی و همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد‌های مخرب، برای کاهش خسارات احتمالی و حفظ ایمنی اقدامات لازم انجام شود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۹ درجه خواهد بود.

همچنین روز پنج‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد با احتمال رگبار و باران و اوایل شب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر و همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۴۳.۳ میلی‌متر ثبت شد.

میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۰.۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور ۲۸.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۰.۱ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۱.۸ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۵۸.۶ میلی‌متر بود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار