حقایقی درباره مراسم عروسی سلطنتی نوه ملکه +تصاویر
کد خبر: ۱۰۹۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

مراسم جشن عروسی ۴۲ میلیون دلاری (بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان البته با دلار ۴۲۰۰ تومانی!) نوه ملکه انگلیس در شرایطی برگزار شد که گفته می‌شود بیش از ۲ میلیارد نفر در سرتاسر جهان به‌صورت زنده این جشن را دنبال می‌کردند. در واقع به‌لطف این مراسم و شور و هیجان شکل‌گرفته برای آن، حدود یک‌چهارم جمعیت جهان (۷.۶ میلیارد نفر) به‌صورت زنده شاهد آداب و رسوم خاندان سلطنتی انگلیس بود، مسئله‌ای که از قاب تلویزیون خوشایند به‌چشم آمده و در عمل به‌مثابه یک کارزار بزرگ روابط عمومی و تبلیغاتی برای ملکه، دولت و کشور انگلیس بود و تا مدت‌ها بر ذهنیت یک‌چهارم جمعیت کره زمین درباره انگلیس تأثیر خواهد گذاشت.

مسئله‌ای که باعث خواهد شد یک بعد دیگر جامعه انگلیس ــ براساس آنچه رسانه‌های معتبر این کشور گزارش می‌دهند ــ به‌چشم نیاید. از جمله این موارد، می‌توان به سلسله‌گزارش‌های نشریه‌های ایندیپندنت و گاردین اشاره کرد. طبق گزارشی که ایندیپندنت منتشر کرده است تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی، تعداد کودکان انگلیسی که در فقر به‌سر می‌برند ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.


حقایقی درباره مراسم عروسی سلطنتی نوه ملکه +تصاویر

یا در مطلبی دیگر نشریه گاردین انگلیس از افزایش یک‌میلیون نفری تعداد کودکان فقیر طی ۷ سال اخیر خبر داد، و جالب اینجاست که این مطلب از سوی نشریه ایندیپندنت نیز گزارش شده است. در گزارش ایندیپندنت آمده است که از سال ۲۰۱۰ تاکنون (از زمانی که حزب محافظه‌کار انگلیس دولت را به‌دست گرفته است)، تعداد کودکان فقیر این کشور ۵۰ درصد افزایش یافته و به رقم ۳.۱ میلیون نفر رسیده است. طبق نوشته ایندیپندنت، طی این بازه زمانی حدود یک‌میلیون نفر به تعداد کودکان فقیر افزوده شده است که علت عمده آن به‌خاطر کاهش مزایای اجتماعی اعطایی از سوی دولت و عدم افزایش پرداختی‌ها است.

 

 

حقایقی درباره مراسم عروسی سلطنتی نوه ملکه +تصاویر

 

از سوی دیگر نشریه گاردین نیز در گزارشی از یک بعد دیگر نابرابری در انگلیس پرده برداشت. در گزارش گاردین با استناد به آمار‌های رسمی آمده است که مناطق فقیرنشین شهر‌های انگلیس روزبه‌روز با کمبود پزشکان عمومی مواجه می‌شوند. در واقع پزشکان عمومی بیش از پیش تمایل دارند این مناطق ترک را و به مناطق ثروتمند‌نشین کوچک کنند و بر این اساس دسترسی شهروندان فقیر این کشور به خدمات عمومی پزشکی بیش از پیش محدودتر شده و مردم مجبورند در نوبت‌های انتظار طولانی‌تری باقی بمانند.

حقایقی درباره مراسم عروسی سلطنتی نوه ملکه +تصاویر

همچنین در مطلبی دیگر، نشریه ایندیپندنت گزارش داد که با تداوم سیاست‌های فعلی حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس، طی سال‌های آتی ۱.۵ میلیون کودک انگلیسی دیگر به تعداد کودکان دچار فقر افزوده خواهند شد. در این گزارش اشاره شده است که تغییرات اعمال‌شده از سوی دولت این کشور در زمینه مسائل مرتبط با رفاه اجتماعی چنین پیامدی را در پی خواهد داشت.

حقایقی درباره مراسم عروسی سلطنتی نوه ملکه +تصاویر

 

این ماجرا روی دیگری هم دارد، آنجا که رابطه مستقیمی با زرق‌وبرق مراسم جشن عروسی نوه ملکه انگلیس دارد. طبق گزارش بیزینس‌اینسایدر، ثروت شخصی ملکه انگلیس بیش از ۵۳۰ میلیون دلار (۲۲۲۶ میلیارد تومان با دلار ۴۲۰۰ تومانی!) ارزش دارد. علاوه بر این حجم از ثروت شخصی، شهروندان انگلیسی، طبق بودجه‌ای که وزارت خزانه‌داری این کشور تعیین کرده است، بالغ بر ۱۰۴ میلیون دلار ــ در قالب مالیات ــ برای تأمین هزینه‌های خانواده سلطنتی هزینه می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
1
ما هم برای سوریه هزینه میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار