شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۹۶ فرهنگیان
کد خبر: ۱۰۹۴۴۳
تاریخ انتشار: 2018 May 18    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

فرهنگیانی که سال ۹۶ بازنشسته شدند حالا به دنبال دریافت پاداش پایان خدمت خود هستند و وزیر آموزش‌وپرورش از تلاش برای دریافت تنخواه به منظور تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیان خبر می‌دهد.

البته سال گذشته آموزش و پرورش برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته که رقم آن سه هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود و باید از محل سود شرکت‌های دولتی تأمین اعتبار می‌شد، اما محقق نشد، مجبور به دریافت تنخواه از خزانه شد. دریافت این تنخواه مشکلات متعددی را ایجاد کرد و، چون این وزارتخانه موفق به تسویه تنخواه نشد از شهریور ماه تخصیص‌های آن در خزانه بلوکه شد و بخشی بزرگی از مطالبات فرهنگیان با تأخیر‌های بسیار پرداخت شد.

هم اکنون نیز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ از محل سود شرکت‌های دولتی اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی درنظر گرفته شده است، اما میزان تحقق این اعتبار جای سوال دارد درحقیقت این اعتبار که درآمد هزینه‌ای از یک درصد سود شرکت‌هاست باید به آموزش و پرورش پرداخت شود تا پس از آن پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ تسویه شود.

در روز‌های اخیر نیز سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۶ اعلام کرد: تلاش می‌کنیم با همراهی خزانه این رقم را به صورت تنخواه دریافت و پاداش پایان خدمت را پرداخت کنیم.

در لایحه بودجه سال ۹۷ مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل اعتبار یک درصد برداشت از هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت اختصاص یافته است، اما نکته اصلی میزان تحقق این مبلغ است و اینکه چه میزان از آن به دست آموزش‌وپرورش می‌رسد.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار