چرا آب اهواز شیری رنگ است؟
کد خبر: ۱۰۹۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص شیری رنگ بودن آب در برخی از زمان‌ها در هنگام باز کردن شیر آب عنوان کرد: وقتی گاز کلر با اکسیژن ترکیب می‌شود شاهد شیری رنگ شدن آب در زمان باز کردن شیر آب هستیم.

لیلا حیاتی توضیح داد: این مساله معمولا در مناطقی اتفاق می‌افتد که مخزن نگهداری آب وجود ندارد و آبی که مستقیما از شبکه پمپاژ می‌شود، با عوامل بی‌هوازی درون لوله که تولید اکسیژن می‌کنند ترکیب و باعث شیری رنگ شدن آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی ۹۸ درصد مشکلی ندارد، گفت: ۲ درصد دیگر نقاطی هستند که انشعاب غیرمجاز دارند و این مساله باعث آلوده شدن آب می‌شود.

حیاتی خاطرنشان کرد: در همه نقاط اهواز در حال نمونه‌برداری به منظور بررسی کیفیت آب هستیم و بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز نیز آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی ۹۸ درصد مشکلی ندارد.

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: معمولا انشعابات غیرمجاز در نواحی حاشیه‌ای و در مناطقی وجود دارد که جوی روباز دارند و از سیستم شبکه فاضلاب برخوردار نیستند.

حیاتی عنوان کرد: در این مناطق به دلیل اینکه انشعاب غیرمجاز آب آن‌ها دیده نشود، لوله‌کشی‌های انتقال آب خود را از درون فاضلاب‌ها انجام می‌دهند. این لوله کشی‌ها اصولی نیستند و اگر یک نفر در منطقه از انشعاب غیر مجاز استفاده کند، با روشن شدن پمپ آب فاضلاب وارد شبکه آب شده و همه شبکه را آلوده می‌کند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
بوی ماهی گندیده میده. انگار آب فاضلاب رو تو سیستم لوله کشی شهری قرار دادن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
1
چون مردم بدبخت و فلک زده و مظلومی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار